X

نگهداری و پرستاری از سالمند پوشکی

02632711000 تلفن تماس

تعویض پوشینه در سالمندان پوشکی

معمولا در اثر کهولت سن یا بیماری های حاد، بی اختیاری ادرار یا مدفوع برای افراد اتفاق میفتد در نتیجه فرد به پوشینه های بهداشتی نیاز پیدا می کند. لازم است به عنوان مراقب یا پرستار سالمند ، بدانید چگونه در امر تعویض پوشینه افراد سالمند می توانید کمک کنید.

تعویض پوشینه در سالمندان پوشکی

هزینه نگهداری و مراقبت از سالمندان پوشکی

مراقبت و پرستاری از سالمندان پوشکی به علت سختی کار و شرایط متفاوت به نسبت از قیمت بالاتری برخوردار است البته به شرایط سالمندان نیز بستگی دارد. 

مجموع این شرایط می تواند تاثیرات بسیاری بر حقوق یک پرستار بگذارد. جهت اطلاع بیشتر از خدمات و مبالغ آن ها می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

هزینه نگهداری و مراقبت از سالمندان پوشکی

نکاتی که برای تعویض پوشینه سالمند باید رعایت شود

  • دستان خود را کاملاً بشویید و خشک کنید و یک جفت دستکش یکبار مصرف بپوشید.

  • اگر تختخوابی که به عنوان تخت سالمند بیمار خود در نظر گرفته اید ، قابل تنظیم است ، کل تختخواب را تا یک ارتفاع مناسب از بدن خود بالا ببرید. سر تخت را تا حدی پایین بیاورید تا سطحی که تحمل کردن آن برای سالمندان عزیزتان سخت نباشد.

  •  هنگامی که بیمار در حال استراحت بر پشت خود می باشد بعد از باز کردن نوار چسب و یا نوار پوشینه سالمند را در همان حالت باز کنید.

  •  یک دست را روی مفصل سالمند و دست دیگر را  روی شانه سالمند قرار داده و او را روی پهلو بچرخانید. در صورتی که سالمند قادر به حرکت دادن خود باشد می توانید این کار را با همکاری سالمند انجام دهید، در غیر این صورت می توانید از اطرافیان خود کمک بخواهید.

  • پوشینه را کاملا از ناحیه لگن جا کنید و به سمت جلوی سالمند از بین پاهای او عبور دهید.

  • پوشینه ای را که تعویض نموده اید در یک کیسه زباله پلاستیکی برای دفع قرار دهید ( اما هنوز کیسه را نمیبندید )

  • با استفاده از دستمال مرطوبی که از قبل با استفاده از مواد مخصوص مرطوب شده است، یا پاک کننده های پوستی و پارچه های یکبار مصرف ، ناحیه تناسلی فرد را از جلو به سمت عقب تا حد امکان تمیز کنید. از فشار دادن زیاد یا مالش پوست با قدرت زیاد به شدت خودداری کنید ( زیرا باعث آزار و یا زخم شدن و یا حتی عفونت همان نواحی می شود که درمان بسیار سختی برای سالمندان عزیزتان همراه خواهد داشت) شاید لازم باشد که بیمار را روی قسمت پشت یا طرف دیگرشان بچرخانید تا مناطقی را که نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید را بتوانید بهتر تمیز کنید ، در آخر یادتان باشد که دستمال مرطوب یا پارچه استفاده شده را در کیسه زباله پلاستیکی قرار دهید. 

معمولا بیماران آلزایمری با تشدید بیماری به پوشک نیاز دارند و دیگر قادر به عجابت مزاج نخواهند بود. به همین دلیل توصیه می شود در این مرحله از بیماری آلزایمر از یک پرستار متعهد و باتجربه کمک بگیرید. در مورد نگهداری از بیمار آلزایمری در منزل بیشتر بدانید.

شما برای استفاده از خدمات نگهداری از این بیماران می توانید درخواست پرستار شبانه روزی در منزل و یا پرستار ساعتی در منزل را داشته باشید. ممکن است خانواده هایی برای نگهداری از سالمندان فرزندان به کمک آن ها بیایند و در این حالت استخدام پرستار نیمه وقت را پیشنهاد می دهیم اما اگر تنها یک نفر عهده دار نگهداری از سالمند بیمار و ناتوان است بهتر است از خدمات پرستار شبانه روزی بهره ببرید.

وسایل مورد نیاز برای تعویض پوشینه سالمند پوشکی 

  • دستکش یکبار مصرف استریل

  • یک پوشینه تمیز برای بزرگسالان

  • یک کیسه زباله پلاستیکی

  • دستمال مرطوب یا پاک کننده پوست و پارچه های یکبار مصرف

  • کرم، پماد یا لوسیون نرم کننده بدن

از چه نوع مواد غذایی سالمندان پوشکی نباید استفاده کنند؟

  1.  مصرف غذاهای آبکی

  2.  مصرف مشروبات الکلی

  3.  مصرف مایعات و آب در شب

  4.  مصرف محصولات کافئین دار مثل قهوه، چای ،نسکافه، شکلات

استخدام همدم سالمند

شما می توانید برای عزیزان خود اقدام به استخدام همدم سالمند نمایید. همدم سالمند می تواند به عنوان یک پرستار حرفه ای و متعهد تمام خدمات لازم را به بیمار شما ارائه دهد و در ضمن مانند یک دوست با وی رفتار نماید. این گونه شاید فرد سالمند کمتر به عوارض افسردگی که در این سنین بسیار شایه است مبتلا شود.  مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. 

مهم ترین نکته ایجاد اعتماد و اطمینان به موسسه خدمات پرستاری در کرج است و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستار، زیرا پرستار زمان زیادی را با بیمار در منزل می گذراند و همین دلیلد حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد. موسسه خدمات پزشکی پرستاری رازی به شما این اطمینان را می دهد که بهترین پرسنل و پرستاران مجرب را برای ارائه خدمات گزینش و به شما معرفی خواهند نمود.

با وظایف پرستار سالمند آشنا شوید.

تماس بگیرید