X

خدمات تخصصی و کاردرمانی و ماساژ درمانی در منزل یا محل کار

02632711000 تلفن تماس
کاردرمانی و ماساژ درمانی در منزل

فرداری که دچار اختلالات عصبی و ماهیچه ای و اسکلتی میشوند بهتر است بعد از فیزیوتراپی از خدمات کاردرمانی و ماساژ درمانی استفاده کنند تا مشکلات حرکتی آنها کاملا بر طرف شود

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

یکی دیگر از خدمات درمان در منزل مجموعه رازی در حیطه توانبخشی و ماساژ درمانی و کاردرمانی در منزل در شهر کرج میباشد که جهت رفاه حال بیمارانی است که امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند. اگر شما یا فردی توانایی هالی حرکتی و عضله هایش از کار افتاده باشد ابتدا باید فیزیوتراپی را انجام دهد و مرحله تکمیلی فیزیوتراپی خدمات کاردرمانی و ماساژ درمانی است که جزء خدمات پرستاری در منزل مجموعه رازی میباشد.

مجموعه ما در تمامی ایام آماده اعزام پرستاران و ماساژور های حرفه ای برای ارائه خدمات کار درمانی و ماساژ درمانی با قیمت مناسب و کیفیت بالا است. برای استفاده از خدمات ماساژ درمانی و کاردرمانی در شهر کرج و اطلاع از هرینه ها با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی یکی از شاخه های علوم پزشکی  و توانبخشی است که برای مستقل شدن و باگردانی توانایی های حرکتی افراد انجم میشود. متخصصان کاردرمانی بعد از اینکه دوره های کار درمانی را میگذرانند ، مدارک و جواز مورد را دریافت میکنند و میتوانند در مراکز درمانی با استفاده از قعالیت ها و تمرینات هدفمند میتوانند مشکلات ذهنی و جسمی بیماران را درمان کنند.

زمانی که شما سالم هستید انجام کارهای روزانه بسیار ساده است مانند پوشیدن لباس ، برداشتن ظرف ها، غذا خوردن، بیدار شدن.اما اگر دچار یک آسیب جدی شوید یا سکته مغزی داشته باشید و قسمتی از بدنتان آسیب دیده باشد نیاز به خدمات کاردرمانی دارید تا دوباره همه فعالیت هایی که قبلا انجام میدادید را بازیابی کنید.

هدف از کاردرمانی شناخت بایدها و نبایدها و اقدامات مفید و مضر زندگی است. محور اصلی کاردرمانی شناخت بدن و ارائه راهکارهایی برای راحت ‌تر کردن زندگی روزمره است.

 

خدمات کار درمانی در منزل

کار درمانی در منزل یا توانبخشی در منزل یکی از خدمات موثر برای توانبخشی تمام افراد در سنین مختلف میباشد که بهتر از بعد از فیزیوتراپی در منزل حتما انجام شود تا تاثیرات و نتایج خوبی را مشاهده کنید.

یکی از اهداف کار درمانی در منزل بررسی محیط خانه و ایجاد یک سری تغییرات در محیط خانه میباشد برای اینکه فرد مورد نظر که مشکل ناتوانایی ذهنی و جسمی دارد حداقل تا حدودی بتواند برخی کار های روزمره ساده را انجام دهد.

یک متخصص کاردمانی در منزل تعادل ، هماهنگی ، استقامت ، آگاهی از ایمنی ، قدرت ، توجه ، حل مسئله ، بینایی ، ارتباطات و دیگر موارد را بررسی و ارزیابی میکند و نسبت به شرایط و تغیرات منزل و توانایی های فرد ، عملکرد وی را نیز مورد بررسی قرار میدهند.

انجام کاردرمانی در منزل بیمار دلایل زیادی میتواند داشته باشد.اما هدف اصلی این است که بیمار(کودکان و بزرگسالان) را در یک محیط حمایتی و شفابخش قرار دهیم.بعلت اینکه بیمار با خانه خود بیشتر آشنا است کاردرمانی در منزل انتخاب خوبی است و همین باعث میشود بیمار در طول درمان استرس کمتری را تجربه کند، و همچنین بهتر است بیمار کار روزانه خود را در خانه و وسیله های خود دوباره بازیابی کند، یکی دیگر از مزایای کاردرمانی در منزل این است که اعضای خانواده بیمار به راحتی در دسترس هستند و می توانند بیشتر درگیر بهبود بیمار خود شوند.

 

چه افرادی به کاردرمانی در منزل نیاز دارند؟

 

کاردرمانی در منزل

 

  • اختلالات پردازش حسی
  • آسیب های مغز یا نخاع
  • مشکلات یادگیری
  • اختلالات رشدی
  • آرتروز
  • اختلالات در سلامت روان یا مشکلات رفتاری
  • آسیب های ارتوپدی نظیر شکستگی استخوان، جراحی تاندونی و...
  • تاخیر در رشد جسمی یا ذهنی
  • شرایط بد پس از جراحی
  • سرطان
  • آسیب های شدید دست
  • فلج مغزی و سایر بیماری های مزمن

 

enlightened اگر فردی سالمند یا کودک در منزل دارید که هم نیاز به پرستاری درمنزل و هم کاردرمانی و ماساسژ درمانی در منزل را دارد ، خدمات میتوانید از خدمات پرستار سالمند در منزل و یا پرستار کودک در منزل استفاده کنید و از خدمات کاردرمانی و ماساژ درمانی نیز بهره ببرید زیرا برخی پرستاران ما رد زمینه ماساژ نیز تخصص دارند و میتوانند فرد مورد نظر را درمان کنند.

 

کار درمانی برای کودکان

کار درمانی برای کودکانی که مشکلات حسی، شناختی، جسمی و حرکتی دارند می تواند کار ساز بوده و باعث افزایش اعتماد به نفس و موفقیت آن ها در آینده خواهد شد.

برخی افراد اعتقاد دارند که کار درمانی تنها مختص بزرگسالان است که این تفکری اشتباه می باشد و باید بگوییم که بر اساس بررسی های انجام شده کار درمانی موجب بهبود عملکردهای کودکان شده و در روابط اجتماعی آن ها با هم سن وسالان و سایرین هم موجب بهبود چشمگیری می شود.

 

کاردرمانی برای سالمندان

در این نوع درمان به فرد سالمند کمک میشود تا پس از ابتلا به مشکلاتی مثل سکته مغزی، ضایعات نخاعی، جراحی‌های ارتوپدی، ضربه مغزی، سوختگی، مشکلات تعادل و غیره، تا حد امکان بر مشکل غلبه کرده و مانند قبل استقلال عملکردی خود را بازیابد.

در خدمات کاردرمانی در منزل دارویی تجویز نمیشود و با کاردرمانی ، سالمندان میتوانند به درمان آسیب های جسمی ، ذهنی و روحی روانی خود کمک کنند.

 

کاردمانی برای بیماران فلج مغزی

بیماری فلج مغزی ، فرد را از انجام حرکت های ضروری مانند نشست و برخاست و راه رفتن باز می دارد و این بدان معناست که زندگی روزانه فرد مختل می شود. اما نمی شود دست روی دست گذاشت و به هر حال با انجام روش های درمانی عملی باید فرد را به زندگی روزانه برگرداند. یکی از بهترین روش ها برای تقویت عضلات فرد استفاده از درمان های متخصصین کاردرمانی است.

کاردرمانی بخش جدایی ناپذیر از برنامه درمانی کلی بیمار فلج مغزی است. هدف از مداخلات کاردرمانی، ارتقا توانایی فرد در انجام فعالیت های روزانه به شکلی است که باعث افزایش کیفیت زندگی آن ها شود. در طول فرآیند کاردرمانی یک درمانگر آموزش دیده فرد را برای پذیرش، سازگاری، جبران و بهره وری از حداکثر عمکرد راهنمایی می کند. اما آن ها دقیقا در این چرخه چه نقشی دارند؟ آنها توانایی ها و محدودیت های عملکرد بدنی ، سطح عملکرد شناختی (یعنی مهارت های استدلال و پردازش) ، نیازها و خواسته های عاطفی و توانایی و تمایل به سازگاری و جبران فرد را در نظر می گیرند و به آن ها کمک می کنند تا در انجام کارهای روزانه در منزل، مدرسه، محیط کار و اجتماع توانمند شوند. در کنار تمام اینها نمی توان از نقش سیستم پشتیبانی و محیط خانه برای شتابدهی به فرآیند کاردرمانی غافل شد.

 

کاردرمانی برای درمان کودکا مبتلا به فلج مغزی

همانند فیزیوتراپی و گفتاردرمانی ،برنامه درمانی در کاردرمانی برای هر کودک مبتلا به فلج مغزی متفاوت است. برنامه کاردرمانی هر کودک کاملاً فردی و متناسب با تواناییهای جسمی ، فکری و اجتماعی، عاطفی آنهاست. در اولین جلسه کاردرمانی فرزند شما، متخصص کاردرمانی ارزیابی کاملی را انجام می دهد. این ارزیابی ابعاد رشد حرکتی، ادارکی، شناختی و تطابقی کودک شما را در بر میگیرد.

در ادامه به چند مورد از تقویت مهارت های کودک مبتلا به فلج مغزی با استفاده از روش کاردرمانی کودک در منزل اشاره می کنیم:

1 . برقراری تعادل

از طریق بازی به کودک یاد می دهند تا تعادل را در دو طرف بدن به طور همزمان برقرار کند.

2 . افزایش قدرت و ثبات بدنی

به طور مثال تقویت و تسهیل عضلات شانه و مچ دست از طریق تمرین درمانی

3 . تقویت ادراک بصری

این فعالیت ها توانایی درک ،ارزیابی و تفسیر آنچه را که مشاهده می شود ، بهبود می بخشد. فعالیت ها شامل معماهای الفبایی ، بازی با اشکال مختلف است.

4 . خود مراقبتی

توانایی انجام فعالیت های زندگی روزمره را بهبود می بخشد و کودک را برای استقلال بیشتر در خانه، مدرسه و اجتماع برای انجام فعالیت ها مانند خواندن و نوشتن، تعامل، بازی کردن و ...آماده می کند.

 

ماساژ درمانی چیست؟

 

ماساژ درمانی در منزل

 

ماساژ در منزل روشی برای ماساژ درمانی بیماران و کسانی است که قابلیت و امکان بیرون رفتن از خانه برای آنها مهیا نیست یا این که وقت کافی به منظور خروج از خانه ندارند. در هر صورتی که به هر علتی نمی توانید از خانه بیرون بروید، میتوانید از ماساژ در منزل استفاده کنید همچنین در این نوع درمان، شما میتوانید از خدمات پرستار بیمار در کرج هم بهره مند شوید.

ماساژ برای رهایی استرس و فشاری که به عضلات وارد شده است و درد های ناشی از صدمات کمک می کند. به دلایل مختلفی افراد نیاز دارند که ماساژ در منزل دلایل زیادی دارد مثل بستری شدن در منزل،ترافیک شهر ها، مشکل ناتوانی فرد برای بیرون رفتن،نوبت دهی نامنظم و از دست دادن زمان در صف انتظار.

ماساژ درمانی در منزل و انواع ماساژ درمانی به معنی دست ورزی یا همان مالش بافت ها و اندام های قابل انعطاف بدن می باشد. ماساژ در منزل به منظور کاهش و برطرف سازی استرس ، کاهش فشار عضلانی و درد های حاصل از صدمه و همینطور به منظور کاهش ناراحتی ها و غم و اندوه حاد و مزمن انجام می شود.

در صورتی که عضلات بدن بیشتر از اندازه معمول کار کنند ، مواد زائد جمع می شود که باعث می شود گرفتگی و درد و حتی اسپاسم عضلانی ایجاد شود. یکی از فواید مهم انواع ماساژ درمانی بهبود جریان لنفاوی و گردش خون می باشد که در پی آن اکسیژن جدید به بافت های تحت ماساژ می رسد و مواد سمی از بدن خارج می شود.

ماساژ درمانی یکی از روش‌هایی است که برای مدیریت و تسکین درد‌های مزمن استفاده می‌شود. تجربیات و نتایج ماساژتراپی علمی که این روزها رو به پیشرفت است گواه آن است که این درمان برای تسکین درد بیماران دچار دردهای استخوانی و عضلانی، سردرد، درد عمیق داخلی و درد نخاعی حتی بیشتر از طب سوزنی و فیزیوتراپی موثر است.

 

ماساژ درمانی در منزل در تهران و کرج

با حضور یافتن ماساژور ها در منزل و ارائه خدمات ماساژ در منزل دیگر نیازی به خروج شما از خانه و رفتن به کلینیک ها نیست. پس اگر در کرج ساکن هستید می توانید با استفاده از خدمات درمان در منزل، از مزایای فراوانی که ماساژ درمانی دارد بهره مند شوید و زندگی شاداب تری را در کمال صحت و سلامتی تجربه کنید. اغلب افراد ممکن است به دلیل وسواس نتوانند به محیط کلینیک ها اعتماد کنند و ترجیح دهند درمان در منزل برای آن ها صورت بگیرد.

خوشبختانه امروزه این افراد هم دیگر نباید نگران این وسواس خود باشند؛ چراکه وجود ماساژور های حرفه ای و باتجربه مرکز توانبخشی ایرانیان خدمات ماساژ در منزل می باشند، راه حل مناسبی برای این افراد حساس و وسواسی می باشد. اغلب افراد ممکن است به دلیل مشغله ها و یا برخی مشکلات شخصی نتوانند طبق زمان تعیین شده برای انجام درمان خود در کلینیک ماساژ درمانی حضور داشته باشند. اما با استفاده از خدمات درمان در منزل می توانند از مزایای این طرح درمانی استفاده ی تمام و کمال را ببرند.

 

مزایا استفاده از خدمات ماساژ درمانی در منزل

  • صرفه جویی در وقت

با توجه به ترافیک شهرها و همچنین محدود شدن وقت افراد در عصر حاضر بهتر است برخی از خدمات و سرویس های مورد نیاز خود را نحوی تامین کنیم که زمانی برای رفت و آمد ، ترافیک و … صرف نکنیم . لذا پرستار سلام اقدام به ارائه خدمات  ماساژ در منزل برای شهروندان کرجی نمود. با این روش شما زمانی را خرج رفت و آمد به مرکز ماساژ و دریافت نوبت نخواهید کرد. در منزل یا محل کار خود به امور روزانه خود میپردازید و طبق ساعتی که تعیین میکنید ماساژور حرفه ای ما در محل شما حضور پیدا خواهد کرد و خدمات شما به بهترین نحو ارائه میشود.

  • صرفه جویی در هزینه

شما ضمن صرفه جویی در وقت میتوانید هزینه رفت و آمد خود را حذف کنید ، هزینه وقتی که از شما تلف شده را کاهش دهید و همچنین هزینه های جانبی ماساژ را به طور کلی حذف کنید. به فرض مثال شما برای دریافت خدمات ماساژ میبایست به مجموعه های ورزشی یا استخرها مراجعه کنید و بلیت استخر را تهیه کنید و سپس داخل استخر از خدمات ماساژ آن مجموعه استفاده کنید . در حالت دوم شما به مراکز ماساژ مراجعه میکنید ؛ در اکثر مراکز هزینه روغن ماساژ و دوش آب گرم به صورت جداگانه دریافت میشود و شما در بهترین شرایط میبایست ۳۰% هزینه بیشتری انجام دهید.

  • ماساژور متخصص و مجرب

ماساژ یک حرفه کامل علمی و اصولی هست و در صورتی که اندامی بصورت غیر اصولی ماساژ داده شود ممکن است مشکلاتی را برای فرد ماساژ گیرنده پدید آورد. پرستار سلام با تشکیل تیمی از ماساژور های تعلیم دیده این مژده را به شما می‌دهد که طبق اصول و قواعد علمی خدمات ماساژ در منزل را ارائه می‌دهد.

  • تاثیر مثبت ماساژ روی دستگاه اعصاب

یکی از تاثیرات ماساژ در بدن، تاثیر در دستگاه عصبی بدن و موازنه آن است. ماساژ می‌تواند با تاثیراتی بر دستاه عصبی، اختلالاتی از قبیل، بی‌خوابی، تنش، سردرد و سایر بیماری‌های ناشی از فشارهای روانی ار بهبود بخشد.

  • تاثیرات ماساژ برای دستگاه عضلانی

یکی دیگر از تاثیرات و فواید ماساژ در بدن، تاثیر آن برای دستگاه عضلانی بدن است. ماساژ می‌تواند برای کشش و نیرو بخشیدن به عضلات کمک کند و آن‌ها را برای حالت ارتجاعی تقویت کند. همچنین ماساژ در برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی عضلانی کمک زیادی به بدن می‌کند.

  • ماساژ برای مفاصل و دستگاه اسکلتی

ماساژ به حفظ ایستادگی بدن، چابکی و رهایی از حالت ورم مفاصل کمک شایانی می‌کند

  • اثر مثبت ماساژ برای دستگاه گردش خون

ماساژ با تسریع و تشدید گردش خون در تمام بدن، فشار وارد بر عروق را کاهش می‌دهد و گردش خون ضعیف را بهبود می‌بخشد. به علاوه ماساژ تعداد ضربان قلب را کاهش داده و باعث بهبود فشار خون بالا و در نتیجه تقویت قلب می‌شود.

  • تاثیرات ماساژ بر روی دستگاه تنفس و گوارش

به وسیله ماساژ ریتم تنفس آرام و عمیق خواهد شد. به علاوه ماساژ از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و ماهیچه‌های روده را تقویت می‌کند که موجب ترشح هضم غذا در کبد، لوزالمعده، معده و روده‌ها می‌شود.

  • فواید ماساژ برای پوست و بافتهای سلول زیر پوست

ماساژ غدد چربی را تحریک کرده و با تقویت آن‌ها باعث دفع سموم زیرپوستی می‌شود. همچنین با ماساژ منافذ پوست باز شده و تنفس، نرمی و قدرت کشش پوست افزایش می‌یابد.

 

ماساژ در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

 

ماساژ درمانی

 

  1. ورزشکاران حرفه ای که نیاز به ریکاوری سریع، بازتوانی جسمی پس از آسیب دیدگی و آرامش دارند بایستی از ماساژ در منزل استفاده نمایند تا هر چه سریعتر توان لازم را بدست آورند.
  2. افراد جوان نیز می توانند به منظور ارتقا کیفیت زندگی و آرامش جسمی و فکری و روحی به ماساژ در منزل روی آورند تا بهترین نتایج از ماساژ در منزل  بهره کامل را ببرند.
  3. افرادی که دارای افسردگی می باشند و تحت نظر پزشک اجازه ماساژ درمانی را دارند می توانند از ماساژ در منزل استفاده کنند و آرامش و آسایش را به صورت طبیعی تجربه نمایند.
  4. ماساژ در منزل برای نوزادان و شیرخواران بسیار مناسب می باشد. چون افزایش صحیح و اصولی رشد در دوران اولیه زندگی شان با انجام ماساژ توسط ماسور متخصص به راحتی امکانپذیر است.
  5. ماساژ در منزل برای زنان باردار که تحت نظر پزشک هستند و البته اجازه دریافت ماساژ را داشته باشند بسیار مفید است. لازم به ذکر است مجموعه رازی برای زنان باردار از ماساژور اختصاصی بانوان باردار استفاده می نماید.
  6. ماساژ در منزل برای آن دسته افرادی که دارای دردهای استخوانی و بالاخص کمر درد هستند بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 

هزینه کاردرمانی و ماساژ درمانی در در منزل

هزینه کاردرمانی و ماساژ درمانی در منزل به نوع بیماری و مدت زمان مورد نیاز هر جلسه بستگی دارد. ما همواره سعی کرده ایم در عین حفظ کیفیت با هزینه معقول، خدمات کاردرمانی و ماساژ درمانی در منزل شما ارائه دهیم تا تمامی بیماران با هر توان مالی بتوانند از این خدمات بهره ببرند. یکی از ویژگی های مجموعه رازی ثابت بودن تعرفه ماساژ درمانی کاردرمانی در منزل در تمامی نقاط تهران و کرج است.برای استعلام هزینه کاردرمانی با شماره های ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید