X

خدمات بخیه زدن و بخیه کشیدن در منزل شهر کرج

02632711000 تلفن تماس
خدمات بخیه در منزل

ممکن است توسط بی احتیاطی قسمتی از بدن خود را زخم کنید یا ببرید و شرایط یا توانایی خروج از منزل را نداشته باشید و در این شرایط میتوانید از خدمات بخیه در منزل مجموعه رازی در هر ساعت از شبانه روز به همراه پرستاران متخصص و تجهیزات پیشرفته استفاده کنید.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

همه افراد در زندگی روزمره خود در طول شبانه روز ممکن است توسط اشیا تیز و یا حتی با ظروف شکسته قسمتی از بدن خود ببرند یا حتی خراش دهند. در این شرایط ممکن است فرد مورد نظر توانایی یا تمایل برای خروج از خانه و رفتن به مراکز درمانی را نداشته باشد.

در این شرایط باید چه کار کرد؟

مجموعه رازی با خدمات پرستار در منزل این مشکل را برای شما عزیران حل کرده است و شما میتوانید در هز ساعت از شبانه روز که مشکلی داشتید فقط با یک تماس با شماره های ما از خدمات بخیه در منزل یا دیگر خدمات ما استفاده کنید.

 

بخیه زدن و بخیه کشیدن در منزل

شاید برخی افراد فکر کنند که زدن و کشیدن بخیه در منزل به راحتی توسط هر کسی انجام میشود و کار سختی نیست در صورتی که زدن و کشیدن بخیه حتما باید توسط فردی متخصص و با تجهیزات مناسب و ضدعفونی شده انجام شود تا باعث عفونت زخم نشود. بخیه ها باید توسط فردی با تجربه برای نقاطی از بدن که دچار پارگی و شکاف یا زخم شده است انجام شود و به همین علت است که برای زدن یا کشیدن بخیه باید دقت و توجه زیادی داشت تا بعد ها شاهد عوارض خطرناک نباشید.

اگر شما دچار این مشکلی شده اید اصلا نگران نباشید و اصلا اقدام برای زدن یا کشیدن بخیه در منزل نکنید زیرا این کار ، کار هر کسی نیست.فقط لازم است با مجموعه رازی تماس بگیرید تا در کمترین زمان خدمات بخیه در منل را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که با استفاده از خمات زدن و کشیدن بخیه در منزل شما در مصرف وقت و هزینه خود بسیار صرفه جویی میکنید همچنین سلامت خود را به خطر نمی اندازید.

زدن و کشیدن بخیه در منزل با تجهیزات پزشکی ضدعفونی شده به همراه خدمات ویزیت پزشک در منزل میتواند از خطرات و عواقب زدن و کشیدن بخیه به صورت اشتباه جلوگیری کند.زدن و کشیدن بخیه کاملا به محل و زمان آن بستگی دارد زیرا در هر نقطه از بدن خوب شدن زخم در زمان‌های مختلفی طول می‌کشد. برای کشیدن بخیه‌های عمل جراحی بهتر است که به پزشک خود مراجعه کنید و از بهبود زخم مطمئن شوید.

نکته دیگر است است که در علم پزشکی دو نوع بخیه وجود دارد که هر کدام مخصوص زخم های خاصی هستند و باید به آنها نیز توجه کرد.در ادامه با انواع بخیه هم آشنا شوید...

 

انواع بخیه زخم

انواع بخیه

  • بخیه های جذبی

بخیه های که قابلیت جذب دارند و معمولا برای بخیه زدن قسمت های داخل بدن استفاده میشود.به عبارت دیگر میتوان گفت مواد و نوع نخ مورد استفاده در این بخیه طوری هستند که بعد از تقریبا 60 روز جذب اعضای بدن میشوند و ضرری هم ندارند.

  • بخیه های غیر جذبی

مواد و نخ این نوع بخیه دقیقا برعکس بخیه های جذبی است یعنی قابل جذب نیستند و حتما باید کشیده شوند پس به همین دلیل برای داخل بدن استفاده نمیشوند و به صورت تک تک یا زیر پوستی انجام میشوند.

بخیه های تک تک کامل در سطح بیرونی زده میشوند و قابل دید میباشند به همین جهت راحت تر جدا میشوند
اما بخیه های که در زیر پوست زده می شوند فقط در دو سر زخم مشاهده میشوند که باید یک طرف آن را قطع نموده
و با کشیدن طرف دیگر آن را از زخم خارج کرد و حتما باید توسط پزشک انجام شود.

اگر زخم بیمار خیلی عمیق باشد،بعد از انجام خدمات بخیه در منزل ممکن است بیمار درد و مشکلاتی داشته باشد ، به همین دلیل مجموعه رازی خدمات پرستار بیمار در منزل را نیز برای شما عزیزان فراهم کرده است.نسبت به زخم بیمار زمان درمان و کشیدن بخیه مشخص میشود.

زمان کشیدن بخیه

طول درمان و زمان کشیدن بخیه در هر ناحیه از بدن متفاوت میباشد و باید بعد از گذشت مدت زمان مشخصی اقدام به کشیدن بخیه نمود.
به عنوان نمونه در قسمت جلوی گردن و پلک ۲ تا ۳ روز باید بخیه را نگه داشت و سپس اقدام به کشیدن آن نمود.
همچنین در قسمت پشت گردن و صورت ۳ تا ۵ روز .
برای شکم و پوست سر که نقاط حساسی از بدن میباشند طول درمان بین ۷ تا ۱۰ روز زمان میبرد.
اندام های مثل قفسه سینه طول درمان بیشتری دارند و از ۱۰ تا ۱۴ روز زمان میبرد.
ولی قسمت کف پا طول درمان طولانی تر نسبت به دیگر نقاط بدن دارد و تا ۲۱ روز به طول می انجامد.

زدن و کشیدن بخیه با مجموعه رازی

موسسه رازی علاوه بر اینکه خدمات درمان زخم دیابتی در منزل را با استفاده از پزشکان و پرستاران متخصص انجام میدهد ، همینطور این افتخار را دارد که خدمات مربوط به زدن و کشیدن بخیه در منزل را با کمترین زمان و هزینه برای بیماران در منزل انجام دهد فقط کافیست با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا از تمامی خدمات ما بهره مند شوید.

زشک  متخصص بعد از دریافت درخواست توسط مرکز اقدام به جمع آوری تجهیزات لازم کرده و خود را در اسرع وقت به محل درخواست شده می‌رساند .شما کافیست محل زخم را تا قبل از رسیدن پزشک ضد عفونی نگه دارید و یا با سرم شستشو دهید که زخم دچار عفونت و التهاب نشود.

آموزش کشیدن بخیه در منزل

زدن و کشیدن بخیه در منزل

ما این آموزش را به علت درخواست های مکرر کاربران قرار دادیم اما باز هم توصیه میکنیم که هرگز در منزل زدن یا کشیدن بخیه را امتحان و تجربه نکنید و حتما اه مراکز درمانی بروید یا از خدمات بخیه در منزل استفاده کنید.

۱ . وسایل خود را آماده کنید

شما به یک قیچی تیز نیاز دارید. قیچی جراحی بهترین گزینه است. ممکن است از ناخن‌گیر هم بتوان استفاده کرد. برای این کار به موچین، الکل طبی، پنبه و باند یا نوار چسب هم نیاز دارید. همچنین بهتر است پماد آنتی بیوتیک نیز در دسترس داشته باشید.

۲ . وسایل خود را استریل کنید

یک قابلمه آب جوش تهیه کنید. تمام وسایل فلزی را در آن بگذارید و تا چند دقیقه بگذارید بماند. سپس وسایل را برداشته و از یک حوله تمیز برای خشک کردن آن‌ها‌ استفاده کنید. مقداری الکل طبی را روی یک تکه پنبه بریزید و نوک وسایل را پاک کنید.

۳ . محل بخیه را بشویید و استریل کنید

برای شستشوی محل بخیه، از آب گرم و صابون استفاده کنید. آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. با استفاده از پنبه آغشته به الکل طبی ناحیه را پاک کنید.

۴ . محل مناسبی برای کشیدن بخیه پیدا کنید

در محلی از خانه خود بنشینید که بتوانید محل بخیه را به وضوح مشاهده کنید. اگر بخیه‌ها‌ در قسمتی از بدن شما قرار دارند که به راحتی به آن دسترسی ندارید، از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده کمک بخواهید.

enlightened مطالب پیشنهادی : رادیولوژی در منزل ، فیزیوتراپی در منزل


۵ . نخ‌های بخیه‌ را ببرید

با استفاده از موچین، هر گره را به آرامی‌بکشید. قیچی را به داخل حلقه ببرید و بخیه را بکشید. به آرامی‌نخ را بکشید تا زمانی که بخیه از پوست به بیرون بلغزد.

ممکن است در طی این کار فشار جزئی احساس کنید، اما کشیدن بخیه به‌ندرت دردناک است. گره را به داخل پوست خود نکشید این کار می‌تواند دردناک باشد و باعث خونریزی شود.

۶ . اگر شروع به خونریزی کردید کار را متوقف کنید

اگر بعد از کشیدن بخیه، خونریزی کردید، کار را متوقف کنید. اگر زخم شما پس از کشیدن بخیه باز شد، با استفاده از باند آن را ببندید. با مطب پزشک خود تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید. 

۷ . منطقه را تمیز کنید

پس از کشیدن تمام بخیه‌ها‌، ناحیه زخم را کاملاً با پنبه آغشته به الکل طبی تمیز کنید. اگر پماد آنتی بیوتیک در دسترس دارید، آن را روی ناحیه بمالید.

۸ . از زخم محافظت کنید

ممکن است بخواهید نخ‌ها‌ی داخل پوست را نگه دارید تا از باز شدن مجدد آن جلوگیری کنید. این نخ‌ها‌ به طور طبیعی بعد از یک یا دو هفته از بین می‌روند. خیساندن آن‌ها‌ در آب گرم سبب شل شدن و آسان جدا شدن آن‌ها‌ می‌شود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید