X

انجام کلیه آزمایشات در منزل + نمونه گیری در منزل،کرج

02632711000 تلفن تماس
آزمایش در منزل

جهت رفاه حال متقاضیانی که مایلند نمونه گیری آنها در منزل انجام شود، این امکان در مرکز رازی از طریق پرستاران مجرب و کادر حرفه ای فراهم شده است.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

 یکی از جدیدترین خدماتی که توسط موسسه پزشکی و پرستاری مهرآوران رازی ارائه می‌شود، انجام آزمایش در منزل هم در کرج و هم در تهران است که سختی‌های مراجعه حضوری به آزمایشگاه برای نمونه‌گیری را رفع می‌کند. انجام آزمایش در منزل با توجه به مزیت‌هایی که دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای گرفتن نمونه از کودکان و افراد سالمند باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از انواع آزمایش‌هایی که در منزل توسط موسسه مهرآوران رازی انجام می‌شود، هزینه‌های این روش و مناطقی که تحت پوشش موسسه مهرآوران رازی برای انجام آزمایش در منزل هستند این مطلب را مطالعه نمایید.

مراحل انجام آزمایش در منزل

  • مرحله اول: ثبت درخواست

شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان موسسه مهرآوران رازی درخواست انجام آزمایش در منزل خود را ثبت نمایید. در این مرحله شما باید نوع آزمایشات مورد نظر خود و نوع بیمه خود را به کارشناسان اطلاع داده و زمانی را برای حضور نمونه‌گیر در منزل خود تعیین نمایید. موسسه مهرآوران رازی این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید در هر ساعتی از شبانه‌روز و هر روز هفته در هر کجای تهران  یا کرج که هستید برای انجام آزمایش در منزل خود تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید.

  • مرحله دوم: آماده شدن برای انجام آزمایش

برای انجام برخی تست‌ها نیاز است که ناشتا باشید و یا برخی از داروهای خود را مصرف نکنید. بهتر است این موارد را پیش از انجام آزمایش رعایت کنید تا تاثیری بر نتایج آزمایش‌های شما نداشته باشند. همچنین می‌توانید از پزشک خود و یا کارشناسان مهرآوران رازی پرسش‌های خود در مورد آمادگی‌های لازم پیش از انجام آزمایش را نیز بپرسید.

  • مرحله سوم: انجام نمونه‌گیری در منزل

در این مرحله نمونه‌گیر در زمان و مکان تعیین شده توسط شما حاضر می‌شود و بسته به نوع آزمایش نمونه‌ی مورد نظر مانند خون، بزاق، ادرار، مدفوع، تست واژینال و … را می‌گیرد.

  • مرحله چهارم: انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه

پس از گرفتن نمونه از شما، نمونه به آزمایشگاه منتقل شده تا آزمایشات لازم بر روی آن انجام شود.

  • مرحله پنجم: دریافت نتایج آزمایش

در آخرین مرحله نیز شما می‌توانید نتایج آزمایشات خود را دریافت نموده و برای تفسیر آن به پزشک خود مراجعه نمایید.

انواع آزمایش‌هایی که در منزل گرفته می‌شود

موسسه مهرآوران رازی انواع خدمات آزمایشگاهی مورد نظر شما را در منزل انجام می‌دهد که شامل موارد زیر هستند:

آزمایش خون در منزل

آزمایش‌های خون شامل کنترل مقدار ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن، سطح قند خون، شمارش سلول‌های خونی، کنترل سطح کلسترول و تری‌گلیسرید، بررسی شرایط کبد و کلیه‌ها می‌باشد.

آزمایشات هورمونی در منزل

آزمایش‌های هورمونی برای بررسی و کنترل سطح هورمون‌های مختلف بدن مانند هورمون‌های رشد، تیروئید، مقدار انسولین، کورتیزول، استروژن و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آزمایشات تشخیصی در منزل

آزمایش‌های تشخیصی شامل آزمایش‌هایی هستند که برای تشخیص بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آزمایش‌ها نیز شامل گرفتن نمونه خون، ادرار یا مدفوع است.

آزمایش ادرار در منزل

گرفتن نمونه ادرار می‌تواند در تشخیص انواع بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی، دیابت و بررسی وجود یا عدم وجود عفونت در ادرار نقش داشته باشد.

آزمایش مدفوع در منزل

نمونه مدفوع برای تشخیص علائم عفونت و یا مشکلات گوارشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آزمایشات تشخیص سرطان در منزل

هرگونه آزمایش لازم برای تشخیص انواع سرطان را می‌توانید در منزل در کرج و تهران انجام دهید.

آزمایش‌های بیوشیمیایی در منزل

آزمایشات بیوشیمیایی شامل بررسی مواد معدنی و ترکیبات بدن مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم و … است که می‌توانند در تشخیص برخی بیماری‌ها تاثیرگذار باشند.

آزمایش‌های سلامت بانوان و آقایان در منزل

این آزمایش‌ها برای بانوان و آقایان شامل کنترل هورمون‌های باروری و شناسایی بیماری‌های جنسی می‌باشد. علاوه بر این برای آقایان تست پروستات نیز گرفته می‌شود.

آزمایش کرونا و انواع آزمایش‌های بیماری‌های عفونی

تست کرونا و یا سایر بیماری‌های عفونی را نیز می‌توان در منزل انجام داد.

آیا انجام آزمایش در منزل شامل بیمه می‌شود؟

بله! آزمایش‌هایی که توسط موسسه مهرآوران رازی در منزل انجام می‌شوند، تحت پوشش تمام بیمه‌ها می‌باشند و هزینه این آزمایشات بر اساس نوع بیمه شما تعیین می‌شود.

انجام چه آزمایش‌هایی در منزل امکان پذیر نیست؟

برخی آزمایش‌ها را نمی‌توان در منزل انجام داد و بهتر است برای انجام آن‌ها به آزمایشگاه مراجعه نمایید. این آزمایش‌ها شامل موارد زیر هستند:

آزمایش semen (آنالیز مایع منی)

در این آزمایش شرایط و ویژگی‌های مایع منی مردان از نظر تعداد، نحوه حرکت و شکل اسپرم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اطلاعاتی درباره میزان باروری فرد بدست آورند.

آزمایش پاپ‌اسمیر

تست پاپ‌اسمیر یا سیتولوژی دهانه رحم برای تشخیص سلول‌های غیر طبیعی دهانه رحم و در نتیجه تشخیص سرطان دهانه رحم است. در این آزمایش باید نمونه‌ای از سلول‌های دهانه رحم که به داخل واژن باز می‌شود گرفته شود.

آزمایش ژنتیک

گرفتن تست برای انجام آزمایش ژنتیک به دلیل حساسیت و مهم بودن آن باید در شرایط خاص و در آزمایشگاه مخصوص انجام شود. آزمایش ژنتیک برای بررسی DNA و تشخیص بیماری‌های خاص، تغییرات و جهش‌های ژنتیکی انجام می‌شود.

آزمایش HPV

برای تشخیص HPV یا زگیل تناسلی در زمان معاینه زنان نمونه‌ای از سلول‌ها از دهانه رحم جمع‌آوری شده و برای تشخیص ابتلا به این ویروس و یا تشخیص سرطان دهانه رحم نمونه به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. به همین دلیل امکان انجام این آزمایش نیز در منزل وجود ندارد.

کشت قارچ

این آزمایش که برای مطالعه بر روی رشد و نمو میسلیوم قارچ‌ها انجام می‌شود، باید در شرایط آزمایشی نمونه‌گیری انجام شود.

مزایا انجام آزمایش در منزل

یکی از مهم‌ترین مزایا انجام آزمایش در منزل صرفه‌جویی در وقت شما است. شما تنها با گرفتن تماس و تعیین زمان مورد نظر خود، می‌توانید آزمایشات خود را با خیال آسوده در منزل انجام داده و وقت خود را در شلوغی آزمایشگاه تلف ننمایید.
همچنین سطح کیفیت ارائه خدمات در این روش بسیار بالاتر از مراجعه حضوری می‌باشد. علاوه بر این به دلیل عدم حضور در محیط آزمایشگاه، از بروز بیماری‌های عفونی مختلف نیز جلوگیری می‌نمایید.

هزینه‌های انجام آزمایش در منزل

به طور کلی هزینه‌های انجام آزمایش در منزل در کرج و انجام آزمایش در منزل در تهران بر اساس نوع بیمه شما محاسبه می‌شود و در صورتی که بیمه تمامی هزینه‌های آزمایش شما را تقبل کند، هزینه‌ای که پرداخت می‌نمایید بابت نمونه‌گیری و انتقال نمونه به آزمایشگاه است. برای اطلاع از شرایط و مقدار هزینه‌های آزمایش در منزل می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه مهرآوران رازی تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

موسسه مهرآوران رازی یکی از معتبرترین و بهترین موسسات پزشکی و پرستاری است که با خدمات متنوعی که ارائه می‌دهد می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلف از جمله انجام دادن آزمایشات کمک کند. همانطور که گفتیم آزمایش در منزل یکی از خدماتی است که این موسسه ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به راحتی تنها با برقراری یک تماس از این خدمات بهره‌مند شوید.

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید