X

تست کرونا در منزل + تست پی سی آر و آنتی بادی کرونا

02632711000 تلفن تماس
تست کرونا در منزل
در این مقاله سعی داریم راجع به آزمایش آنتی بادی کرونا و تست کرونا در منزل به شما عزیزان اطلاعات ارائه دهیم.
مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

پاندمی و همه گیری ویروس کرونا در جهان علاوه بر اینکه زندگی افراد بسیاری را تحت الشعاع قرار داده، از لحاظ اقتصادی و فشار روانی ناشی از آن نیز ضربه های بسیاری وارد شده است. به همین منظور است که متخصصان و دانشمندان جهان به دنبال یافتن راه هایی برای کنترل این بیماری هستند در نتیجه آزمایشات مختلفی در دنیا در حال انجام است.

یکی از این آزمایش ها RT-PCR می باشد که اصلی ترین آزمایش تشخیص کروناست که تاکنون شناخنته شده است و نشان می دهد که آیا این ویروس در بدن شخص وجود دارد یا خیر.

آزمایش PCR در چنین شرایطی کمکی به این افراد نخواهد کرد. چرا که این آزمایش تنها زمانی تاثیرگذار است که این ویروس در بدن فرد به صورت فعال وجود داشته باشد.

در چنین شرایطی تنها به کمک آزمایشات پادتن شناسی است که می توان تشخیص داد که آیا فرد بدون داشتن علائم کرونا، مبتلا به این بیماری هست یا خیر.

این آزمایش را به نام آزمایش آنتی بادی کرونا یا آزمایش سرولوژیکی می شناسند. به کمک این آزمایش قادر خواهیم بود اطلاعاتی راجع به تعداد کل افراد مبتلا شده، تخمین میزان افراد مبتلا نشده و میزان پیشرفت این بیماری در زمان های مختلف کسب کرد.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی راجع به آزمایش آنتی بادی کرونا و انجام تست آنتی بادی در منزل به شما عزیزان ارائه دهیم.

برای انجام آزمایش در منزل با ما تماس بگیرید.

انواع تست کرونا در منزل و محل کار

تست کرونا در منزل که توسط مجموعه خدمات پرستاری در منزل رازی انجام می شود، شامل تست pcr، تست آنتی بادی، تست کرونا برای پرواز و تست آنتی بادی واکسن کرونا است. این خدمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منزل و یا محل کار شما در سریع ترین زمان انجام می شود. همان طور که می دانید، تنها راه برای اطلاع از ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا، انجام آزمایش کرونا است و علایم بالینی نمی‌توانند به تشخیص صحیح این بیماری کمک نمایند، زیرا علایم کرونا شباهت زیادی با سایر بیماری‌های مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد و از طرفی بعضی از افراد که به این ویروس مبتلا می‌ شوند، علایمی نشان نمی دهند. بعضی از افراد مانند سالمندان و یا افرادی که توانایی حرکت ندارند و یا افرادی که قصد ندارند این بیماری را به دیگران منتقل کنند، می توانند از خدمات انجام تست کرونا در منزل بهره ببرند. برای این منظور می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. 

خدمات مرتبط: پرستار سالمند در کرج

آزمایش آنتی بادی کرونا چیست؟

تست آنتی بادی کرونا - مرکز مهرآوران رازی

در بدن هر فردی سلول هایی به نام لنفوسیت وجود دارد که وظیفه دفاع از بدن را در برابر بیماری دارند و سیستم ایمنی بدن به کمک این سلول ها به دفاع از بدن می پردازد.

آنتی بادی پروتئین هایی هستند که توسط سلول های لنفوسیت ایجاد می شوند. آزمایش آنتی بادی برای شناسایی پادتن های موجود در بدن افراد انجام می شود.

پس از اینکه فرد به بیماری کووید 19 مبتلا شد، با گذشت زمان و بهبود بیماری، سطح پادتن IgG در بدن فرد افزایش می یابد و سطح IGM به کمترین میزان خود می رسد.

در فرآیند انجام آزمایش کرونا، آزمایش های IgG و IGM انجام می شود تا بدین وسیله میزان پادتن های موجود در بدن فرد مورد بررسی قرار بگیرد.

انجام آزمایش آنتی بادی در منزل

انجام تست آنتی بادی در منزل - مرکز مهرآوران رازی

تست آنتی بادی در منزل به منظور تشخیص کرونا، یک روش روتین برای تشخیص است و این روزها بسیار کاربرد دارد. در این تست ما به دنبال آنتی بادی هستیم. آنتی بادی در پاسخ به عامل عفونت مثل کرونا یا هر بیماری عفونی دیگر ایجاد می شود. هر آنتی بادی اختصاص به یک بیماری دارد. آنتی بادی توسط گلبول های سفید خون تولید و وارد جریان خون می شود.

نحوه انجام تست آنتی بادی در منزل

تست آنتی بادی در منزل بدون حضور در آزمایشگاه قابل انجام است همچنین زمان مناسب جهت نمونه گیری در منزل یا محل کار خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید نمونه گیری در محلی انجام می شود که شما درخواست کنید.

پس از نمونه گیری و انجام آزمایش خون می توانید جواب آزمایش خود را در سایت و بدون نیاز حضور در آزمایشگاه دریافت کنید.

 

خدمات سرم تراپی در منزل و تزریقات در منزل از جمله خدماتی است که در کوتاه ترین زمان به بیماران عزیز ارائه می شود و توصیه میکنیم این مقالات را مطالعه کنید تا در شرایط خاص اگر نیاز به این خدمات داشتید با دانش بیشتری به بیمار خود کمک کنید.

 

زمان تولید آنتی بادی

زمان تولید آنتی بادی- مرکز مهرآوران رازی

اولین نکته ای که لازم است بدانید اینست که آنتی بادی ها 1 تا 3 هفته بعد از عفونت شروع به تولید می کنند. بنابراین منفی شدن جواب آزمایش به معنای عدم ابتلای قطعی فرد نیست بلکه ممکن است فرد ناقل بیماری باشد ولی چون هنوز بدن فرد واکنشی به این ویروس نداده است آنتی بادی شناسایی نمی شود و جواب تست منفی می شود.

آزمایش IgG و IGM چگونه انجام می شود؟

آنتی بادی IGM در اوایل عفونت ایجاد می شود و نشان دهنده فاز اولیه ابتلا به این بیماری می باشد.

آنتی بادی  IgG پس از بهبود ایجاد می شود و نشانگر وضعیت رو به بهبود بیمار است.

لازم به ذکر است که این آزمایشات هیچ کمکی به تشخیص ویروس کرونا در بدن نمی کند و تنها به کمک آن می توان تشخیص داد که فرد در معرض ابتلا به این بیماری قرار گرفته است یا نه.

چه کسانی باید تست آنتی بادی در منزل انجام دهند؟

  •  افرادی که به ویروس کرونا مبتلا بوده اند و می خواهند برای اهدای پلاسمای خون خود این آزمایش را انجام دهند

  •  کسانی که هیچ علائمی از ویروس کرونا نداشته اند و می خواهند بدانند که قبلا به کرونا مبتلا بوده اند یا خیر.

 

مرکز رازی، هر زمانی که شما درخواست انجام این خدمات را داشته باشید، در کنار خدمات ویزیت پزشک در منزل، کادر پرستاری حرفه ای به همراه تجهیزات آزمایشگاهی نوین را به شما عزیزان ارائه می دهد.

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید