X

نوار قلب و اکوی قلب در منزل

02632711000 تلفن تماس
خدمات نوار قلب و اکوی قلب در منزل

خدمات نوار قلب و اکوی قلب در منزل یکی از خدمات پزشکی مجموعه رازی است که توسط پزشکان و پرستاران و متخصص رد این زمینه و همراه با دستگاه های پیشرفته و مشاوره رایگان و قیمت مناسب انجام میشود.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

امروزه شاهد پیشرفت چشم گیری در زمینه پرستاری و درمان هستیم که برای تمامی افراد مخصوصا افرادی که توانایی جابجایی ندارند کاربرد زیادی داشته و به دردشان خورده است.

امروزه با توجه با مشکلات اقتصادی معمولا بیشتر افراد یا در محل کار هستند یا در منزل و وقت کافی برای خروج و ماندن رد ترافیک و صف بیمارستان ها را ندارند و به همین علت ترجیح میدهند از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنند.

یکی از این خدمات هم گرفتن نوار قلب و اکوی قلب در منزل میباشد که مرکز رازی هم این خدمات را توسط پزشکان و پرستاران متخصص و دستگاه های پیشرفته ارائه میدهد.

 

نوار قلب در منزل

پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش زندگی ماشینی تحرک انسان ها را بسیار کم کرده است و میتوان گفت که عدم تجرک کافی و استفاده از غذا های نا سالم و همچنین آب و هوای بد باعث بروز بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی میشود و این موارد باعث میشوند که قطر رگ ها هر روز تنگ تر شود و سکته قلبی ایجاد شود.

اگر سابقه بیماری قلبی دارید و دردی در قفسه سینه خود احساس میکنید بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید و اگر توانایی خروج از منزل را ندارید از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید تا مشکل بدتر نشود.

در اینجور مواقع اگر مشکل از قلب شما باشد ، پزشک متخصص برای شما نوار قلب در منزل را تجویز میکند.

نوار قلب در منزل با استفاده از امواجی که از قلب دریافت میکند میتوان تشخیص داد که تغییراتی روی امواج قلب ایجاد شده است یا خیر و با استفاده از این خدمات میتوان از وقوع سکته قلبی جلوگیری کرد.

مرکز رازی دارای دستگاه های پیرشفته ای است که الکترود هایی از دستگاه به قسمت های مختلف بدن وصل میشوند و فعالیت های الکتریکی قلب را بر روی کاغذ هایی مخصوص که دارای درجه بندی هستند ثبت میکنند.نوار قلب یا ECG یک آزمایش ساده و بدون درد است که فعالیت های الکتریکی قلب را برای پزشک قابل مشاهده میکند.

با روش های مراقبت از بیمار سکته قلبی و علائم سکته قلبی در سالمندان آشنا شوید.

انجام و گرفتن نوار قلب در منزل

انجام نوار و اکوی قلب در منزل

اگر با پزشک خود تماس گرفته اید و در مورد وضعیت قلب بیمارتان صحبت کرده اید باید بدانید یکی از مهم ترین نکات برای تشخیص صحیح پزشکان در بیماریهای قلبی برخورداری از یک استریپ کامل از نوار قلب و تست نوار قلب می باشد.دستگاه نوار قلب پرتابل (Portable EKG) یکی از تجهیزاتی است که ما برای اسایش بیماران فراهم نموده ایم کارشناسان ما به منزل شما آمده و از بیمار نوار قلب می گیرند و شما میتوانید آن نوار قلب را بلافاصله به پزشک معالج ارائه دهید.

گرفتن یا انجام نوار قلب در منزل اصلی ترین و کاربردی ترین روش برای بررسی وضعیت افرادی است که مشکوک به مشکلا قلبی هستند و همچنین علائمی مانند : درد در قفسه ی سینه، نفس نفس زدن، سرگیجه، غش کردن و ضربان سریع و نامنظم قلب در آن ها مشاهده شده است.

تست نوار قلب در منزل که به آن ECG گفته میشود ، در واقع نمودار فعالیت الکتریکی قلب بر روی کاغذ است که این آزمایش پزشکی با اندازه گیری کارکرد الکتریکی قلب با توجه به انقباض های آن، مشکلات و بیماری های قلبی را تشخیص می دهد.

این تست توسط پزشک برای بیمارانی که مشکوک به علائم سکته یا مشکلات قلبی می باشند و هم چنین برای افراد مبتلا به دیابت، دارای سابقه ی بیماری قلبی در خانواده، افراد چاق و دارای اضافه وزن و سیگاری تجویز می شود برای انجام این تست الکترود های فلزی توسط پرستار برروی قفسه ی سینه قرار گرفته و این الکترودها از طرف دیگر به دستگاه نوار قلب متصل می شوند سپس پالس های قلب توسط این الکترودها به دستگاه فرستاده شده و درنهایت دستگاه نوار قلب این اطلاعات را ثبت خواهد کرد.

حالا امروزه انقدر علم و تکونولوژی پیشرفت کرده اند که دیگر لازم نیست برای استفاده از خدمات پزشکی حتما زا خانه خارج شوید و میتوانید با استفاده از مرکز درمانی رازی از خدماتی مانند فیزیوتراپی در منزل ، رادیولوژی و سونوگرافی در منزل و همچنین تزریقات در منزل استفاده کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

نوار قلب در منزل برای تشخیص چه بیماری هایی انجام میشود؟

همانطور که گفته شد نوار قلب یک روش بدون درد و غیرتهاجمی برای تشخیص انواع بیماری­های قلبی عروقی است. معمولاً پزشکان گرفتن نوار قلب در منزل را برای تشخیص بیماری­هایی زیر توصیه می­کنند:

  1. تشخیص آریتمی یا بی نظمی در ضربان قلب.
  2. تشخیص مشکلات مربوط به دریچه های قلب.
  3. تشخیص سکته قلبی و سایر شرایط اورژانسی.
  4. تشخیص نواقص و عیوب قلب.
  5. تشخیص و اطلاع از سوابق سکته قلبی.
  6. تشخیص بیماری­های مرتبط با عروق کرونر قلب یا همان تشخیص رگ­های تنگ شده و یا مسدود شده قلب.

 

نوار قلب در منزل چگونه انجام میشود؟

اکوی قلب در منزل

وقتی شما با ما تماس میگیرید و خدمات نوار قلب در منزل را درخواست میکنید ، پرستار یا متخصص مربوطه دستگاهی را همراه خود می آورد که ۱۰ الی ۱۵ الکترود به کمک سیم به این دستگاه وصل شده است. در ابتدا قفسه سینه، بازو و پای بیمار ژل زده می­شود و الکترودها به بخش­های ژل زده شده وصل می­شود و بعد از چند دقیقه نوار قلب از طریق دریافت سیگنال­های ارسال شده آماده و به بیمار یا اعضای خانواده او تحویل داده می­شود.

لازم به ذکر است که بعد از انجام این تست ، اگر نیاز به پرستاری و مراقبت داشتید هم میتوانید از خدمات پرستار بیمار در کرج استفاده کنید.

اکوی قلب در منزل

اکوی قلب جزو خدماتی است که برای افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند و باید به بیمارستان اعزام شوند انجام میشود اما در برخی موارد فرد بیمار تمایل یا توانایی خروج از منزل را ندارد و بهتر است از خدمات اکوی قلب در منزل استفاده کند.

برای بیمارانی که دچار درد قفسه سینه می شوند و این درد بیشتر از 15 دقیقه طول بکشد لازم است که حتما به مرکز درمانی مراجعه نماید یا از خدمات اکوی قلب در منزل استفاده کند تا از او اکو قلب گرفته شود زیرا اگر درد قفسه سینه بیشتر از 15 دقیقه طول بکشد احتمال اینکه فرد دچار سکته قلبی یا ام آی بشود زیاد است گاهی بعضی از ما به خاطر تنفر از بیمارستان یا تنبلی و پشت گوش انداختن به بینارستان مراجعه نمی کنیم و وقتی هم که مراجعه می کنیم به ما می گویند شما قبلا سکته قلبی کرده اید !!

از آنجایی که اکوی قلب جزو حساس ترین خدمات پزشکی است ، ما بهترین متخصصان در این زمینه را استخدام کرده ایم که با بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها در منزل شما حاضر میشوند و تست اکوی قلب در منزل را انجام میدهند و در همان موقع شرایط را به شما اعلام میکنند تا در اسرع وقت رسیدگی کنید.

 

مزایا خدمات نوار قلب و اکوی قلب در منزل

نوار قلب و اکوی قلب در منزل

امروزه با این شرایطی که حاکم است افراد وقت زیادی برای حفظ سلامتی خود ندارند و ورزش نمیکنند بنابراین همین دلایل باعث میشود که هر روز شاهد کاهش سن افراد مبتلا به بیماری های قلبی هستیم.

ما نیز در مجموعه رازی بیشتر به فکر سلامتی افراد افتاده ایم و تصمیم گرفتیم خدمات نوار قلب و اکوی قلب در منزل را به لیست خدمات پزشکی خود اضافه کنیم.

حالا استفاده از خدمات پزشکی در منزل دارای مزایا به خصوصی است که عبارتند از :

  • صرفه جویی در زمان : انسان در زمان بیماری به خصوص مواقعی که احساس درد شدید دارد بسیار کم حوصله و کم طاقت می شود، بنابراین ترافیک­های شهری و نشستن در صف­های طولانی برای او بسیار  آزاردهنده و کلافه کننده است. نوار قلب در منزل می­تواند از اتلاف زمان جلوگیری کند.
  • عدم تنفس هوای آلوده شهر : هوای آلوده یکی از معضلات اصلی در زندگی شهرنشینی است و تنفس آن برای همه به خصوص بیماران قلبی عروقی زیان بار است و با گذشت زمان ضررهای وارده شده به بدن از طریق تنفس آن مشخص می­شود. پس با استفاده از خدمات نوار قلب در منزل می­توانید از تنفس هوای آلوده توسط بیمار و عوارض حاصل از آن جلوگیری کنید.
  • تمرکز بیشتر کادر درمان بر روی بیمار : تمرکز شخصی که برای ارائۀ خدمات پزشکی پرستاری در منزل شما حضور بهم می­رساند، فقط بر روی یک بیمار است پس با توجه و دقت بیشتری این کار را انجام می­دهد.
  • عدم نیاز به جابجایی بیمار و فراهم نمودن آسایش او: برخی از بیماران به دلایل متفاوتی از جمله معلولیت یا کهولت سن قادر به حرکت و رفتن به مراکز درمانی نیستند بنابراین می­توان با کمک گرفتن از فرد متخصص و کاربلد شرایط گرفتن نوار قلب در منزل را فراهم نمود تا بیمار آسایش بهتر و بیشتری داشته باشد.
  • جلوگیری از حوادث پیش­بینی نشده : گاهی اوقات فرد در آستانه وقوع سکته قلبی قرار گرفته است و با حرکت و فعالیت بدنی منجر به اتفاقات غیرقابل کنترل می­شود. بنابراین نوار قلب در منزل می­تواند به بیمار کمک کند که بدون جابه جا شدن از وضعیت قلبی او آگاه شد و در صورت نیاز بدون هر گونه حرکت اضافه او را به نزدیکترین بیمارستان انتقال داد.

 

enlightened با مزایا پرستار سالمند در منزل و پرستار کودک در منزل  هم آشنا شوید.

 

تفاوت نوار قلب و اکوی قلب در منزل

نوار قلب برای نشان دادن فعالیت هالی مکانیکی و الکتریکی قلب است که در چند دقیقه انجام میشود و برای نوار قلب فرد به صورت طاق باز میخوابد و الکترودهایی در قفسه سینه بیمار و انتهای پا قرارداده می شود.

اما برای گرفتن اکوی قلب فرد به پهلو و یا به پشت دراز می کشد و همچنین از پروب برای گرفتن اکو استفاده می شود که ژل را بر روی پروب ریخته و بر روی سینه کشیده می شود و نمای دقیقی از دیواره‌های قلبی، دریچه‌ها و ابتدای سرخرگهای بزرگ را نشان میدهد و همچنین از الکترود های مختلف استفاده می شود که ژل زده و این الکترودها را در قسمت های مد نظر به صورت ثابت قرار داده می شود.

 

در چه مواقعی بای از خدمات اکو قلب و نوار قلب در منزل استفاده کنیم؟

نوار و اکوی قلب در منزل

  • احساس ناراحتی در قفسه ی سینه : یکی از علائم شایع مشکلات قلبی، احساس درد در ناحیه ی قفسه ی سینه است که درواقع ناشی از تنگ شدن سرخرگ قلب می باشد. این درد بیشتر در ناحیه ی پشت جناق سینه به وجود می آید و درمواردی به بازوی دست چپ انتقال پیدا می کند که در هنگام فعالیت این درد بیشتر شده و برای کمتر شدن آن لازم است که حتما استراحت کنید.
  • ضعف و خستگی زودرس : به دلیل اینکه قلب دچار آسیب شده است دیگر توانایی کنترل فشار خون در انجام فعالیت های سنگین را نداشته و اموری که قبلا برای انجام آن ها هیچ مشکلی نداشته اید مانند بالا رفتن از پله ها، برای شما سخت خواهد بود، فرد خیلی سریع خسته شده و ضربان قلب به شدت نامنظم خواهند بود به همین دلیل می توان گفت یکی دیگر از علائم مشکلات قلبی ضعف و خستگی زودرس می باشد.
  • تنگی نفس : تنگی نفس درحالت خوابیده که سبب بروز خروپف های غیر معمول می شود یکی دیگر از علائم مشکلات قلبی است که شخص در زمان خواب بیشتر از زمانی که درحالت نشسته قرار دارد این احساس را تجربه خواهد کرد و حتی ممکن است در خواب دچار حمله هایی نیز شود.
  • سرگیجه : به دلیل وجود ضربان نامتعادل و نامنظم، ممکن است فرد دچار سرگیجه شود در این حالت فرد دچار تاری دید شده و عرق سردی بر بدن او می نشیند.

از دیگر علائم مشکلات قلبی می توان به تپش نامنظم قلب، حالت تهوع، سوزش در معده، درد در گلو یا فک، سرفه های طولانی همراه با مخاط سفید یا صورتی و ورم در پاها اشاره کرد که وقتی شاهد این علائم بودید حتما با ما تماس بگیرید.

 

قبل از انجام اکو و نوار قلب در منزل باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

  1. لازم است قبل از انجام تست، بیمار هیچگونه فعالیت سنگینی را انجام ندهد زیرا با انجام کار سخت و سنگین ضربان قلب بالا رفته و ممکن است این موضوع در نتیجه ی آزمایش تاثیر داشته باشد.
  2. استرس نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود تست نوار قلب نتیجه ی درستی را به ما نداده و لذا بهتر است بیمار هرگونه استرس را از خود دور کند.
  3. قبل از انجام تست از نوشیدن آب سرد پرهیز کرده و هم چنین بهتر است غذای سنگین نخورید.
  4. مصرف برخی از داروها در نتیجه ی تست نوار قلب موثر بوده لذا پیش از انجام تست در این خصوص به پزشک اطلاع دهید.
  5. بهتر است آقایان پیش از انجام تست، موهای سینه ی خود را بتراشند.

 

هزینه نوار قلب در منزل

انجام تست نوار قلب یا ECG یکی از معمول ترین روش ها برای تشخیص ناراحتی های قبلی می باشد و همچنین کم هزینه ترین هم است. هزینه نوار قلب توسط متخصصین هوم ویزیت بین _ تا _ هزار تومان است اما ممکن است نسبت به شرایطی مثل منطقه بیمار و ساعت مراجعه تغییر کند.هزینه دیگری مثل ایاب و هاب یا موارد دیگر به این هزینه اضافه نمی شود.

هزینه اکوی قلب در منزل

هزینه اکوی قلب به نوع اکوی مورد نیاز بیمار و تعداد دفعات مورد نیاز اکو نیاز دارد. همچنین با توجه به نوع بیمه ممکن است هزینه پرداختی توسط هزینه انجام اکوی قلب در منزل با نوار قلب متفاوت است و به نوع اکوی مورد نیاز ، تعداد دفعات، اعزام پزشک متخصص و موارد دیگری بستگی دارد برای اطلاع از هزینه اکوی قلب در منزل با ما تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت های با شماره های ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید