X

پرستاری از بیمار MS در منزل

02632711000 تلفن تماس
پرستاری از بیمار MS در منزل

مرکز پرستاری رازی با ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به بیماران مبتلا به بیماری MS با کادر حرفه ای و مجرب و با هزینه مناسب در خدمت شما عزیزان است.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

بیماری MS یک بیماری است که دستگاه ایمنی بدن خودش به سلول های عصبی بدن حمله می کند و بافت های اطراف عصب را تخریب می کند. این تخریب باعث می شود که انتقال پیام در رشته های عصبی صورت نگیرد و یا به کندی صورت گیرد . مراقبت از بیمار مبتلا به ام اس بسیار قابل توجه است. این بیماری به صورت پیش رونده هر روز تغییر جدیدی در بیمار ایجاد می کند و در افراد مختلف متفاوت است. به همین دلیل نیاز های مراقبتی این بیماران همه روزه در حال تغییر است.

مرکز پرستاری رازی ویزیت پزشک در منزل را جهت ارائه بهتر خدمات کادر پزشکی و پرستاری در اختیار شما عزیزان قرار داده است. برای استفاده از تمام خدمات پرستاری در منزل با موسسه رازی تماس بگیرید.

علائم و نشانه های بیماری MS در منزل

نشانه های بیماری ام اس در منزل - مرکز پرستاری رازی

ممکن است علائم بیماری MS در روزهایی تشدید شود و یا گاها بیمار بدون علامت باشد.

شایع ترین علائم بیماری MS

لرزش

لرزش ها در زمان حرکت و جابجایی بیشتر دیده می شوند. لرزش ها و اسپاسم عضلانی بسیار متداول است که با کمک فیزیوتراپی قابل درمان می باشد.

اختلال در بلع

اختلال در بلع در زمان خوردن و آشامیدن برای بیمار بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است. در این مورد مراجعه به گفتاردرمان و انجام توصیه های او مبنی بر استفاده از غذاهای مایع می تواند کمک کننده باشد.

بی اختیاری ادرار و مدفوع

با پیشرفت بیماری، افراد کنترل ادرار و مدفوع خود را از دست می دهند. به همین دلیل مجبور به استفاده از تجهیزاتی مانند پوشینه و یا سوند می شوند. مراقب و پرستار بیمار باید به احتمال عفونت ادراری در این افراد توجه کنند.

خستگی

خستگی مزمن یکی از نشانه های MS به شمار می رود. علت بروز خستگی در این بیماران، ناشی از فعالیت بیش از حد مغز، استرس، خستگی عضلانی ناشی از اسپاسم های مکرر، لرزش و عوارض دارویی و همچنین افسردگی می باشد.

اختلال در هماهنگی

اختلال در هماهنگی می تواند بر تحرک و جابجایی بیمار تاثیر سوء داشته باشد و فرد را در معرض سقوط و آسیب هایی مانند شکستگی قرار دهد.

مراقبین با فراهم کردن تجهیزاتی مانند صندلی حمام، واکر و ویلچر و گیره ها می توانند از وقوع خطرات و آسیب های احتمالی جلوگیری کنند.

اختلال بینایی

اختلال در دید یک یا هردو چشم در بیمار مبتلا به MS شایع است.

وظایف پرستار بیمار MS در منزل 

مسئولیت پرستار بیمار ام اس در منزل- مرکز پرستاری رازی

  • روحیه دادن به بیمار اولین قدم از وظایف پرستار می باشد.

  • فرد بیمار را تشویق به ورزش کردن کند.

  • پرستار باید محیط اطراف بیمار را خنک و متعادل نگه دارد .

  • پرستار باید قسمت هایی از بدن بیمار را که احساس ضعف می کند به طور مرتب ماساژ دهد تا در آن قسمت گردش خون ایجاد شود.

  • پرستار باید همیشه مواظب باشد که بیمار همواره از عصا و واکر استفاده کند تا از زمین خوردن ناگهانی جلوگیری شود.

  • پرستار باید به طور مرتب بیمار را به جلسات فیزیوتراپی ببرد .

  • استحمام کردن بیمار توسط پرستار.

  • بردن بیمار به دستشویی توسط پرستار.

  • بیمارانی که ام اس آنها شدید است و نمی توانند حرکت کنند پرستار باید استحمام آنرا روی تخت انجام دهد.

  • غذا درست کردن برای بیمار و کمک کردن به بیمار برای غذا خوردن.

  • پرستار بیمار ام اس برای روحیه دادن باید بیمار را هرچند وقت یکبار به تفریح و گردش ببرد.

پرستار بیمار MS چه خدماتی ارائه می دهد؟

پرستار بیمار ام اس چه خدماتی ارائه می دهد- مرکز پرستاری رازی

پرستاری و مراقبت تخصصی از بیمار

برای برخی از مبتلایان به MS مهم است که پرستار آموزش دیده از آن ها پرستاری و مراقبت کند. پرستاران حرفه ای در این حوزه آموزش دیده اند و می توانند وضعیت سلامتی بیماران را کنترل کنند و از پذیرش و بستری شدن غیرضروری در بیمارستان جلوگیری کنند.

مشاوران کاردرمانی

کار درمانی در منزل درواقع راهنمایی و مشاوره تخصصی در مورد این است که چه تجهیزاتی می تواند به بهبود حرکت و تحرک ایمن در خانه و یا محیط بیرون به بیمار کمک کند، در صورتی که سقوط و آسیب به بیمار به حداقل برسد. مشاوران کار درمانی با ارائه راهنمایی و توصیه در مورد اطمینان از تحرک ایمن در خانه و محیط بیرون، سازگاری با محیط خانه با هدف بهبود شیوه زندگی بیماران مبتلا به ام اس در خانه آموزش دیده اند.

مدیریت مصرف داروها

پرستاران و مراقبان حرفه ای ما وظیفه دارند زمان مصرف هر دارو را به بیماران یادآوری کنند. آنها همچنین می توانند نسخه های داروخانه ای بیمار را تهیه کنند.

همراهی بیمار همانطور که نیاز دارد

مراقبان باید ضمن اطمینان از رعایت حریم خصوصی افراد، خدمات انجام دهند. یک مراقب یا پرستار کاملاً منطبق با ارزش ها و نیاز های بیمار، زندگی را آسان و لذت بخش می کند و در عین حال وظیفه حمایت روانی و احساسی از بیمار را نیز بر عهده دارد.

کمک در انجام امور شخصی بیمار به صورت محتاطانه و حساس

این امور می تواند یکی از وظایف مراقبت از بیمار باشد که شامل همراهی و کمک در اموری مانند حمام کردن و لباس پوشیدن می باشد و همچنین مواردی که باعث افزایش عزت نفس بیمار می شوند ، مانند کوتاه کردن ناخن ها یا مرتب کردن موها و …

برنامه ریزی و پخت وعده های غذایی

وعده های غذایی با توجه به انتخاب ، ترجیحات و نیازهای غذایی بیمار برنامه ریزی و پخته می شوند و همه در یک زمان مناسب سرو می شوند.

تسهیل هماهنگی های اجتماعی در خانه

مراقبان بیمار این اطمینان را به افراد خانواده می دهند که می توانید دوستان خود را برای معاشرت و جشن ها دعوت کنید ، پشتیبانی مورد نیاز برای لذت بردن از جمع دوستانه و عدم نگرانی در مورد سازماندهی هر چیزی را فراهم می کنند.

همراهی بیمار در امور خارج از منزل ، سفرها و بازدیدها

افرادی که کار مراقبت از بیماران را انجام میدهند، میدانند که به همان اندازه که کار و فعالیت بیماران در منزل اهمیت دارد، همچنین حضور در اجتماع و ارتباط با افراد جامعه نیز بسیار مهم است. این همراهی می تواند شامل قدم زدن در پارک و یا حضور در جمع های دوستانه، دیدار دوستان و اقوام، خرید کردن، ویزیت پزشک، انجام آزمایش های پزشکی و … باشد.

کمک در انجام کارهای نظافت منزل

این بخش شامل تمیز کردن اتاق ها و جاروبرقی در سرتاسر خانه است.

مراقبت از حیوان خانگی مورد علاقه شما

مراقبان، از حیوان خانگی شما مراقبت می کنند، از جمله همراهی سگ برای پیاده روی منظم و ویزیت های دامپزشکی و نیز تهیه اقلام مورد نیاز حیوانات.

مطالب پیشنهادی : پرستار سالمند در کرج - پرستاری از بیمار سکته مغزی - پرستار بیمار در کرج

 

رفتارهایی که مراقبان و پرستاران بیمار MS باید رعایت کنند

  1. محیط اطراف بیمار را برای او امن کنید.

  2. سعی کنید محیطی آرام برای بیمار فراهم کنید.

  3. سعی کنید از تجهیزات مناسب برای بیمار استفاده کنید مانند استفاده از تخت های برقی ، استفاده از تشک های مواج ( برای جلوگیری از زخم بستر ) ، استفاده از توالت های سیار

  4. هنگام مصرف دارو پرستار بیمار MS  باید به طور مرتب مواظب باشد که بیمار حساسیتی نسبت به داروها نداشته باشد در صورت مشاهده حساسیت به پزشک مربوطه اطلاع داده شود.

  5. به دلیل نقص حرکتی در اعضای بدن بیمار ، بیمار دچار خجالت و انزوای اجتماعی می شود و این امر باعث پایین آمدن روحیه ی او می شود . پس همیشه سعی کنید ارتباطات اجتماعی بین بیمار و اطرافیان را حفظ کنید .

  6. خانواده و پرستار باید نسبت به رژیم غذایی بیمار دقت لازم را داشته باشد و سعی کند غذاهایی به بیماربدهد که دارای ویتامین دی باشند و از غذاهایی که مواد قندی و چربی بالا دارند پرهیز نمایند.

نکات مهم برای نگهداری از بیماران  MS در منزل

نکات مهم مراقبت از بیماران ام اس در منزل - مرکز پرستاری رازی

  • انجام فیزیوتراپی جهت قدرت تحرک، تعادل، مبارزه با خستگی، درد، ضعف، به دست آوردن تعادل و حتی غلبه بر مشکلات مثانه، سفتی و بی ثباتی آن

  • انجام ورزش هایی زیر نظر پزشک بیمار

  • نوشیدن مایعات و استفاده از دارو در کنترل ادرار بیمار تاثیرگذار خواهد بود.

  • مصرف داروهای مناسب که ضایعات مغز و نخاع را کاهش دهد.

  • ماساژ درمانی

  • ایمن بودن محیط کار و منزل

  • تامین دارو از طریق موسسات خیریه یا مراکزی که ارائه کننده خدمات به بیماران ام اسی هستند.

  • حفاظت از پوست در برابر اصطکاک، فشار و گرمای بیش از حد، رطوبت و یا خشکی

  • خواب و استراحت کافی در شبانه روز 

درخواست پرستار بیمار MS برای مراقبت در منزل 

در خواست پرستار بیمار ام اس برای مراقبت در منزل - مرکز پرستاری رازی

بسیاری از خانواده ها هستند که از بیماری ام اس رنج می برند و افرادی که به این بیماری دچار هستند نمی توانند و یا به سختی می توانند کارهای خود را انجام دهند. درنتیجه نیاز به یک پرستار در منزل  و همراه برای مراقبت از خودشان دارند . موسسه پرستاری رازی که یک موسسه پرستاری در منزل می باشد می تواند برای این دسته از خانواده ها ، پرستاری که تخصص مراقبت از بیماران ام اس را دارند ، اعزام نماید .

در صورت نیاز به پرستار بیمار ام اس می توانید با موسسه تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نمایید تا کارشناسان ما بهترین پرستاران متخصص ام اس را برای شما عزیزان اعزام نمایند.

سخن پایانی

 در آخر اگر برای بیمار یا سالمند خود نیاز به پرستار در منزل دارید ما بعنوان یک موسسه خدمات پرستاری متعهد و مجرب آماده ارائه خدمت به شما هموطنان عزیز و گرامی و اعزام نیرو جهت نگهداری از بیمار و یا سالمند در منزل شما می باشیم.

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.

نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به موسسه پرستاری است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید