X

پرستاری از بیمار آسمی و حاد تنفسی در منزل

02632711000 تلفن تماس
پرستاری از بیمار آسمی و حاد تنفسی در منزل

بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند و به آسم و حاد تنفسی دچار هستند نمیتوانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند و بهتر است از خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران آسمی و حاد تنفسی در منزل برایشان استفاده شود تا زندگی راحتتری داشته باشند

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

در سر تا سر جهان افراد و بیمارانی هستند که به بیماری آسم و حاد تنفسی مبتلا هستند و در تنفس خود مشکلاتی دارند و نمیتوانند به راحتی نفس بکشند و به زندگی خود ادامه دهند و کار های روزمره خود را انجام دهند.

با این حال بالاخره اطرافین بیمار مجبور هستند برای بیمار کاری کنند تا بتواند در شرایط بهتری زندگی کند و بهترین کار در این شرایط درخواست و استفاده از خدمات پرستاری و مراقبت از بیمار مبتلا به آسم و حاد تنفسی در منزل است که مجموعه پزشکی-پرستاری رازی تمامی خدمات پرستاری در منزل مانند این خدمات را همراه تجهیزات و دستگاه های ضروری و مهم همراه با پرستاران با تجربه ارائه میدهد که در ادامه بیشتر آشنا میشوید.

 

پرستاری و مراقبت از بیماران آسمی و حاد تنفسی در منزل

آسم یک بیماری تنفسی-ریوی است که افراد زیادی در سنین مختلف درگیر این بیماری میشوند و تنگی نفس ، خس خس سینه و سرفه های پی در پی که تا مرز خفه شدن فرد هم میرود از نشانه های بارز این بیماری هستند.

عدم انجام فعالیت های بدنی و ورزش و تجرک ، مواجهه با محرک ها در محیط کار یا حتی آلرژی به مکانی یا چیزی باعث بوجود آمدن یا تشدید بیماری آسم و حاد تنفسی میشود.

پرستاری که خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران آسمی و حاد تنفسی را ارائه میدهد باید فردی متخصص و با تجربه در زمینه مشکلات تنفسی باشد و دوره های آموزشی و تجربی را طی کرده باشد و طبق دستورات پزشک عمل کند.

پرستاران مجموعه رازی علاوه بر اینکه تمامی شرایط ذکر شده را دارند ، همچنین میتوانند این خدمات را هم در منزل و هم در بیمارستان برای شما عزیزان انجام دهند اما خب حتما همه افراد و بمیاران در منزل خود راحتتر هستند نسبت به بیمارستان و مکان های عمومی.

اگر شما یا فردی از خانوادتان دچار آسم یا حاد تنفسی شده است و شرایط خوبی ندارد ، در اولین فرصت میتوانید با مراکز درمانی مانند مرکز درمانی رازی تماس بگیرید.

اگر با مجموعه ما تماس بگیرید اول از همه خدمات ویزیت پزشک در منزل را برای شما اعزام میکنیم تا پزشک متخصص شرایط بیمار را بررسی کند و دارو و موارد مورد نیاز را تجویز کند.

در ادامه میتوانید یا خودتان از بیمار مورد نظر پرستاری کنید یا اینکه از خدمات پرستاری از بیمار مبتلا به آسم و حاد تنفسی در منزل استفاده کنید و خیالتان از فرد مورد نظر راحت باشد.

 

پرستاری و مراقبت از کودکان آسمی و حاد تنفسی

پرستاری از کودکان آسمی

علاونه بر اینکه افراد مسن و میان سال به این بیماری مبتلا میشوند ، کودکان متعددی هم هستند که بعد از گذشت چند سال اول زندگیشان به آسم و حاد تنفسی دچار میشوند و پرستاری و مراقبت از کودکان مبتلا به آسم و حاد تنفسی توسط خود خانواده ها بسیار استرس زا است زیرا والدین نگران کودکان خود هستند و نمیدانند دقیقا چه کاری را چه موقعی باید انجام دهند و ما به شما توصیه میکنیم در این شرایط یا از خدمات پرستاری و مراقبت کودکان آسمی و حاد تنفسی در منزل و یا از خدمات پرستار کودک در منزل استفاده کنید که پرستار مورد نظر در این زمینه حساس هم دانش و مهارت و تجربه و تخصص داشه باشد.

بیماری آسم در کودکان معمولا به گونه ای است که در بعضی شرایط بعد از مراقبت از کودکان این بیماری بر طرف میشود اما در بعضی مواقع هم این بیماری از بین نمیرود و بهتر است همچنان از خدمات پرستاری از کودکان مبتلا به آسم و حاد تنفسی استفاده کنید تا شرایط کاملا بهتر شود.

 

چه مواردی باعث مبتلا شدن به آسم و مشکلات تنفسی میشوند؟

  • مواد موجود در هوا مانند گرده ها، ذرات ریز، هاگ و…
  • بیمارهای تنفسی مانند سرماخوردگی
  • فعالیت های فیزیکی (آسم ناشی از ورزش)
  • قرار گرفتن در معرض هوای سرد
  • آلودگی هوا
  • محرک هایی مانند سیگار
  • داروهای خاص مانند بتا بلاکر، آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن
  • استرس تنش های عصبی
  • نگهدارنده های غذایی
  • بیماری رفلاکس معده، که طی آن اسید معده به سمت حلق بر می گردد.

 

راه های جلوگیری و درمان سریعتر آسم و حاد تنفسی

پرستار بیمار آسمی در منزل

خواب و استراحت کافی

سعی کنید در هر شرایطی که دارید مثلا شاغل هستید یا فرزند کم سنی دارید ، شرایطی برای خود ایجاد کنید مثلا از کسی درخواست کمک کنید تا بتوانید به اندازه استراحت و خواب داشته باشید.

مورد معاینه پی در پی پزشک قرار بگیرید

سعی کنید حداقل ماهی یکبار مورد معاینه پزشک متخصص قرار بگیرید و آزمایش های لازم را انجام دهید.

به احساسات خود توجه کنید

احساسات به شما میگویند که آیا دچار غم و افسردگی شده اید یا خیر؟ پس به این احساسات توجه کنید و از افسردگی و ناراحتی خودداری کنید.

از بدن خود مراقبت کنید

اگر از رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی کافی برخوردار باشید نه تنها سطح انرژی شما برای انجام امور مراقبتی افزایش می یابد، بلکه سبک زندگی سالم به کاهش استرس نیز کمک می کند.

یک حامی و پشتیبان داشته باشید

همسر ، پدر و مادر یا فرزندان شما میتوانند از هر لحاظ مثل روحی و روانی و احساسی به شما روحیه دهند و این مورد خیلی تاثیر گذار است باعث شادی روح شما میشود.

از یادآور ها استفاده کنید

استفاده از ساعت زنگدار و و سایر هشداردهنده ها برای یاداوری زمان مصرف دارو های بیمار استفاده کنید. با این روش نگران فراموشی در زمان مصرف داروها توسط بیمار نخواهید بود.

آگاهی خود را افزایش دهید

افزایش آگاهی و اطلاعات باعث کاهش استرس میشود و در شرایط ضروری به شما کمک خواهد کرد که سر در گم نمانید.

علاوه بر موارد بالا میتوانید خرید کپسول اکسیژن هم از سایت ما انجام دهید تا در صورت شدید شدن بیماری از این دستگاه ضروری استفاده کنید.

 

نکاتی مهم درمورد پرستار بیمار آسم و حاد تنفسی در منزل

پرستاری از بیماران آسمی در منزل

  1. پرستار بیمار در کرج باید تمام نواحی خانه را بررسی کند و نشانه های کپک و یا قارچ را در نقاط پنهان مختلف شناسایی کند مانند لول های سینک.
  2. با استفاده از روکش های ضد کنه از رشد و تکثیر آنها روی ملحفه و تشک بیمار جلوگیری کنید.
  3. مرتبا موهای حیوانات خانگی را از روی سطوح تمیز کنید.
  4. ترجیحا از پارچه های پرزدار در محیط خانه مانند خز و مخمل استفاده نکنید.
  5.  در صورتی که نمی توان وسایل و ابزاری را مورد شستو شو قرار داد، آن ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در آن را محکم گره بزنید و آن را برای 3 تا 5 ساعت در فریزر قرار دهید تا کنه های ان از بین بروند.
  6. برای کودکان عروسک هایی تهیه کنید که پارچه های آن ها آلرژیک و پرزدار نباشند.
  7. به عنوان یک مراقب و پرستار بیمار مبتلا به اسم باید نام داروها را به صورت دقیق بدانند و با نحوه عملکرد آن ها آشنا باشند.
  8. زمان مصرف داروهای بیمار مبتلا به آسم را سر وقت به او یادآوری کنید.
  9. مطمئن شوید که بیمار اسپری های استنشاقی و سایر داروهای خود را در بیرون از منزل نیز به همراه دارد.
  10. مراقب بیمار باید چگونگی کار با دستگاه ها و تنظیم آن ها را بدانید.
  11. لیستی ازاسم و دز دارو های مصرفی بیمار را به همراه داشته باشید.
  12. دارو ها را دقیقا مطابق با دستور پزشک به بیمار بدهید.
  13. محرک های ایجاد حملات تنفسی را بشناسید و تا حد امکان بیمار را از مواجه با آن دور نگه دارید.
  14. محیط خانه را از وجود موی حیوانات خانگی و پرز لباس ها و ملحفه ها تمیز کنید.
  15. به دیوار ها و مکان های مرطوب توجه کنید و آن ها را از نظر وجود قارچ  بررسی کنید.
  16. خانه را از نظر وجود حشراتی مانند کنه و سوسک بررسی کنید و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.
  17. برای بیمار رژیم غذایی سالم تهیه کنید و از مواد آلرژن زا در زمان طبخ غذا استفاده نکنید.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید