X

خرید و اجاره ویلچر

02632711000 تلفن تماس
خرید و اجاره ویلچر
ویلچر یکی از وسایل ضروری برای برخی بیماران و افراد مسن است که دارای مشکلاتی هستند و نمیتوانند حرکت کنند.مجموعه رازی انواع ویلچر را با قیمت های مناسب هم اجاره میدهد و هم به فروش میرساند
مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

همانطور که میدانید افرادی در سر تا سر جهان وجود دارند که بنا بر دلایلی مانند فلج شدن پاها یا بسیاری دلایل دیگر قادر به حرکت با پاهای خود نیستند و برای ادامه بهتر زندگی نیاز به ویلچر دارند.ویلچر یا صندلی چرخ دار یک وسیله کاربردی است که افراد زیادی را به ادامه زندگی بدون استفاده از پاهایشان امیدوار کرده است. 

مجموعه رازی از راکزی است که به دنبال بهبود زندگی تمامی افراد است و به همین علت تصمیم گرفته است علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و خدمات پرستاری در منزل ، فروش یا اجاره فیلچر را هم در لیست خدمات خود قرار دهد تا بتواند کمکی به نیازمندان کند. برای اجاره ویلچر در کرج با ما تماس بگیرید.

ویلچر چیست؟

ویلچر وسیله ای است که چرخ های آن به وسیله نیروی دست یا موتور الکتریکی به حرکت در میآید و افرادی که معلولیت جسمی و یا ناتوانی حرکتی دارند میتوانند از این وسیله کاربردی برای جابجایی و حرکت استفاده کنند. این وسیله به گونه ای طراحی شده است که افراد به بهترین حالت روی آن بنشینند و مشکلی نداشته باشند چون مجبورند بیشتر ساعات روز را روی آن سپری کنند بنابراین تکیه گاه صندلی، نشیمنگاه، میزان روان بودن چرخ‌ها، دستگیره و غیره باید حالت ارگونومیک داشته باشند. افرای که توانایی بدنی آن کم شده یا به دلیل کهولت سن(سالمندان) یه به دلیل بیماری خاص و یا عمل جراحی مجبور به استفاده از ویلچر می باشند. سالمندان معمولا بیشترین افرادی هستند که باید از ویلچر استفاده نمایند این افراد به مراقبت و نگهداری های زیادی نیز احتیاج دارند. در این زمینه موسسه رازی خدمات پرستار سالمند در کرج و پرستار سالمند ویلچری را ارائه می دهد.

 

انواع ویلچر

فروش و اجاره ویلچر

ویلچر یا صندلی چرخ دار دارای انواع مختلفی است که دارای قابلیت ها و کاربرد های منحصر به فرد خود هستند و هر کدام مخصوص افرادی هستند و مجموعه رازی انواع ویلچر هایی که ذکر میکنیم را هم اجاره میدهد و هم به فروش میرساند.

ویلچر دستی یا ساده

ساده ترین و ارزانترین ویلچر برای حرکت همراه با نیروی دست.

ویلچر برقی

این مدل ویلچر سنگین تر از مدل ساده است و گران قیمت تر زیرا دارای یک باتری قوی یا موتور الکتریکی برای حرکت است.همچنین دارای قابلیت تنظیم ارتفاع یا بالا و پایین رفتن از پله هم است.

ویلچر ایستاده

این ویلچر معمولا برای افرادی است که کارشان ایستاده است ، البته به شکل ویلچر ساده هم در می آید.

ویلچر ورزشی

همانطور که از نام این ویلچر مشخص است برای ورزش هایی مانند تنیس و بسکتبال و ... کاربرد دارد و بسیار سبک و راحت است.

ویلچر سه چرخ

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین صندلی‌های چرخدار یا ویلچر، نوع سه چرخ آن است. این نوع از صندلی پایداری بسیار زیادی داشته و قدرت مانور و حرکت بیشتری به فرد می‌دهد برای مثال فرد می‌تواند بدون کمک دیگران از پله بالا یا پایین برود.

ویلچر ساحلی

این نوع از ویلچر معمولا در کشورهای اروپایی استفاده می‌شود که باعث می‌شود فرد به راحتی در محیط‌های سخت مانند آب، ماسه و شن جابجا شود.

ویلچر ارتوپدی

ویلچرهای ارتوپدی در واقع تمامی قابلیت های ویلچرهای ساده را دارا می باشند. علاوه بر قابلیت های ذکر شده، در این نوع ویلچرها قابلیت آن را دارید که زیردستی و جاپایی را از هم جدا کنید.

ویلچر سی پی

بیماران فلج مغزی و یا بیماران سی پی، می بایست از ویلچر های سی پی استفاده کنند. نگهدارنده سر، نگهدارنده گردن، نگهدارنده ران، نگهدارنده پهلو و همچنین جدا کننده پا ازجمله مهم ترین قابلیت های این دسته از ویلچرها می باشد.

ویلچر حمام و توالت

این نوع ویلچرها حمام کردن کاربر را آسان کرده و به خوبی بر روی توالت فرنگی فیت می شوند. وزن کم و همچنین اندازه کوچک این نوع ویلچرها، کمک خواهد کرد تا به راحتی قابل حمل بوده و از درب حمام عبور کنند. همچنین جنس این نوع از ویلچرها، از استیل بدون زنگ بوده و مورد مناسبی برای استفاده در حمام و توالت می باشد.

ویلچر کودکان

کودکان و همچنین نوجوانان ازجمله افرادی هستند که وزن کم و یا جثه کوچکی دارند. از این رو، ویلچری که برای این دسته از افراد انتخاب می شود، می بایست سبک باشد تا اگر از نوع دستی بود، کاربر بتواند به راحتی آن را جابجا کند. برخی از ویلچرها، این قابلیت را دارند که متناسب با رشد کودک، بتوانید سایز ویلچر را نیز تغییر دهید.

 

خرید و اجاره ویلچر

خرید یا اجاره ویلچر

ویلچر یا صندلی چرخ دار یک وسیله مهم برای برای افراد کم توان است که قدرت حرکت ندارند.

مثلا افرادی که از خدمات پرستاری از بیمار ms در منزل و یا خدمات پرستاری از بیمار ناتوانی حرکتی در منزل استفاده میکنند بهتر است خرید یا اجاره ویلچر را هم انجام دهند تا بیمار بتواند به راحتی به زندگی و انجام کار های روزمره خود ادامه دهد.

اختراع و ساخت ویلچر به افراد زیادی کمک کرد تا بتوانند به ادامه زندگی امیدوار باشند و مانند سایر افراد بدون هیچ مشکلی به انجام کار ها و ادامه زندگی خود برسند و مشکلات را از سر راه خود بردارند.

امروزه ویلچر های جدید و پیشرفته ای هم ساخته شده است که برای افراد معمولی در تمامی سنین ، افراد جانباز و معلول و همچنین ورزشکاران بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

امروزه ویلچرهای  مجهز به ردیاب همقابل تهیه‌اند تا به کمک آنها، در صورت نیاز بتوان به کمک آن، فرد را پیداکرده و از بسیاری از مشکلاتی که درگذشته وجود داشت جلوگیری کرد. هرچند که هنوز هم محدودیت‌های زیادی سر راه افرادی که روی صندلی هستند وجود دارد اما ویلچرهای جدید باعث شده‌‌اند آن‌ها بتوانند تفریح بیشتری داشته باشند و حتی وظایف شغلی خود را به‌خوبی به عهده بگیرند.

به طور کلی اگر هر زمانی احساس کردید برای خودتان یا برای کسی نیاز به خرید یا اجاره ویلچر دارید میتوانید با شماره های موجود در سایت ما تماس بگیرید و این وسیله را با قیمت مناسب خریداری یا اجراه کنید.

 

نکاتی در مورد خرید یا اجاره ویلچر

برای خرید و اجاره ویلچر ابتدا باید شرایط استفاده کننده از وسیله را در نظر داشته باشید و تصمیم بگیرید.

همچنین در هنگام خرید و اجاره هم باید به نکاتی توجه کنید که عبارتند از :

کاربری اصلی خود را تعیین کنید

قبل از آنکه بخواهید از میان انواع صندلی چرخدار، یکی را انتخاب کنید، به این نکته توجه کنید که از آن چه استفاده‌ای خواهید کرد. برای مثال صندلی چرخدار ورزشی سبک بوده و به راحتی واژگون می‌شود. برای مثال خرید آن برای استفاده‌های روزانه چندان مناسب نیست.

محل زندگی و یا کار خود را در نظر بگیرید

مساله دیگری که قبل از خرید ویلچر یا صندلی چرخدار باید به آن توجه کنید، مکان زندگی یا کار فرد است. ممکن است فرد معلول فعالیت کاری بیرون از منزل نداشته باشد و محیط زندگی او هم کاملا تخت باشد. یا ممکن است فرد بیرون از منزل نیز کار کرده و هر روزه از محیط‌های مختلف با میزان شیب یا پله متفاوت عبور کند. با توجه به این مسائل باید صندلی چرخدار مناسب را انتخاب کرد.

وضعیت جسمی فرد را در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکات مهم که هنگام خرید صندلی چرخدار باید به آن توجه کرد، وضعیت جسمی فرد است که آیا می‌تواند خود صندلی را کنترل و جابجا کند و یا برای این کار نیاز به کمک فرد دیگر و یا نیروی باطری دارد.

حالت‌های مختلف دسته

از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب صندلی توجه به دسته‌های آن است. دسته‌ها در انواع مختلفی مانند طول کامل، لوله‌ای، جمع و جور و غیره ساخته می‌شوند؛ که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

زیرپایی و کفه آن

زیر پایی‌ها و کفه آن تا حد زیادی به میزان راحتی نشستن فرد روی صندلی و حمایت از پاشنه تا قوزک پا کمک می‌کند. این کفه‌ها در فرم‌ها و از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که حتما هنگام خرید باید به آن‌ها توجه شود.

نحوه کنترل ویلچرهای برقی

صندلی‌های چرخدار برقی به روش‌های مختلفی مانند استفاده از انگشت، چانه یا سوئیچ‌ها کنترل می‌شوند که باید با توجه به نیاز فرد نوع مناسب را انتخاب کرد.

 

قیمت خرید و یا اجاره ویلچر

همانطور که گفته شد مجموعه رازی یک مرکز پزشکی-پرستاری معتبر و شناخته شده در سطح کرج است که تمامی خدمات پزشکی و پرستاری در منزل را همراه با پزشکان و پرستاران با تجربه و کاربلد ارائه میدهد همچنین خرید و اجاره کپسول اکسیژن و سایر دستگاه ها را در لیست خدمات و محصولات خود دارد که با قیمت های مناسب ارائه میدهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت خرید و اجاره ویلچر با ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید