X

انواع تشک های مواج

02632711000 تلفن تماس
تشک مواج
تشک مواج برای افرادی که قادر به خارج شدن از رخت خواب نیستند و برای جلوگیری از زخم بستر با قیمت و شرایط ایده آل ارائه می شود توسط مرکز پرستاری رازی.
مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

نام تشک مواج به چند شکل دیگر یعنی تشک زخم بستر، تشک بیمار یا بیمارستانی نیز بیان میشود، کاربرد اصلی این تشک ها جهت جلوگیری از زخم بستر روی بدن بیماران است که با موج هایی که ایجاد می کنند باعث تعویض تکیه گاه بدن بیماران می گردند. (درمان زخم دیابت در منزل)

 تحرک کم در بیمارانی که استراحت های طولانی روی یک قسمت از بدن خود دارند باعث شده تا آنها دچار زخم بستر گردند، از مهمترین ویژگی یک تشک مواج مناسب این است که بتواند نیازهای بیمار را در داخل و خارج از منزل یعنی بیمارستان نیز برطرف نماید. 

علائم زخم بستر

زخم درجه 1: حس حرارت در ناحیه تحت فشار و مشاهده قرمزی .

زخم درجه ۲ : می توان یک زخم کوچک را با قرمزی و التهاب مشاهده کرد.

زخم درجه ۳ : عضلات را در بر می گیرد و شامل چرک و سلولهای مرده است .

زخم درجه ۴: آن قدر عمیق است که به استخوان رسیده و آن را نیز درگیر کرده است .

تشک های مواج برقی

تشک مواج وسیله ای است برای جلوگیری از زخم بستر . اجزای تشک مواج از یک عدد موتور کمپرس هوا و یک عدد تشک باد شونده تشکیل می شود و کاربرد این تشک در بیمارانی که بستری هستند و از تحرک کمی برخوردارند بسیار مفید است.

تشک مواج به وسیله ۲ کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن جابه جا می کند و بدین وسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه خاص جلوگیری می کند.

تشک های مواج در مدل هایی به اصطلاح تخم مرغی و سلولی و سنسوری موجود است. مدل های تخم مرغی برای بیمارانی تا وزن ۹۰ کیلوگرم و به مدت بستری حداکثر یکسال مفید است.

 مدل های سلولی برای بیمارانی تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم و به مدت بستری حداکثر ۴ سال و مدل های سنسوری برای بیمارانی که چندین سال متوالی بستری هستند کاربرد دارد.

زخم های فشاری که با عنوان زخم بستر نیز شناخته می شوند در نتیجه ی کاهش جریان خون در بخش های استخوانی بدن مانند دنبالچه – پاشنه – سر و آرنج بوجود می آید.

بیمارانی که مجبورند برای مدتی طولانی در بستر درمان باقی بمانند و قادر به تغییر موقعیتشان در بستر نیستند در صورتی که تدابیر لازم برایشان در نظر گرفته نشود مبتلا به زخم بستر خواهند شد.

طرز استفاده از تشک های مواج

طرز استفاده از تشک های مواج- مرکز رازی

تشک های مواج باید بر روی تشک هایی که نه بسیار نرم و نه بسیار سفت هستند استفاده شوند. زیرا تشک هایی که بسیار نرم هستند باعث از بین رفتن کارایی این تشک ها می شوند و تشک هایی که بسیار سفت هستند سبب آسیب به بیمار می شوند.

 برای راه اندازی دستگاه باید ۲ شیلنگ دستگاه را از یکسو به ۲ خروجی موتور کمپرس و از سوی دیگر به ۲ ورودی تشک متصل کرد. دستگاه را روشن کرده و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد یک ملحفه بر روی تشک پهن کنید و بیمار را روی تشک بخوابانید. لازم به ذکر است که موتور کمپرس دستگاه باید شبانه روز روشن باشد و هر ۲ شبانه روز یک ساعت به دستگاه استراحت دهید در ضمن مصرف برق این دستگاه ها مانند یک لامپ کم مصرف می باشد.

انواع تشک های مواج

انواع تشک های مواج- مرکز رازی

تشک های مواج مدل تخم مرغی

این نوع از تشک پرمصرف ترین و ارزان ترین تشک هاست که برای بیمارانی با وزن حداکثر 70 کیلوگرم و مدت زمان بستری تا یکسال مناسبند .

شکل ظاهری این تشک ها مانند شانه های تخم مرغ می باشد و ابعاد این تشک ها به طول 280 عرض ۹۰ و پهنای 6.5سانتیمتر است. جنس این تشک از پی وی سی و دارای 130 مخزن باد به رنگ بژ است. ابعاد موتور کمپرس این تشک ها به طول22.4 و عرض 10.8 و پهنای 10.3 سانتیمتر به وزن 1.4 کیلوگرم است.

تشک های مواج مدل لوله ای 

برای بیمارانی با وزن حداکثر ۱۲۰کیلوگرم و مدت زمان بستری تا دو سال مناسبند. این تشک ها مانند لوله هایی کنار هم چیده شده اند و مشخصات این تشک ها هم دارای17 مخزن لوله ای باد از جنس ترکیبی نایلون و پی وی سی به ابعاد طول 190 و عرض 85 و پهنا 11 سانتیمتر به رنگ آبی تیره و موتور کمپرسی به ابعاد طول 33 و عرض 15 و پهنا 12 سانتیمتر می باشد.

تشک های مواج مدل هوشمند سنسوری

این نوع تشک بهترین مدل تشک هاست که از نظر شکل ظاهری همانند تشک های مواج لوله ای است و برای تمامی بیماران با هر وزن و مدت زمان بستری مناسب است. البته این تشک ها بسیار گران قیمت تر از مدل های دیگر تشک مواج می باشند.

سخن پایانی


در آخر اگر برای بیمار یا سالمند خود نیاز به پرستار در منزل دارید ما بعنوان یک موسسه خدمات پرستاری متعهد و مجرب آماده ارائه خدمت به شما هموطنان عزیز و گرامی و اعزام نیرو جهت نگهداری از بیمار و یا سالمند در منزل شما می باشیم.

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.

نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به موسسه پرستاری است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید