X

درمان و پانسمان زخم سوختگی در منزل

02632711000 تلفن تماس
درمان و پانسمان زخم سوختگی در منزل

سوختن بر اثر سوختگی اتفاقی است که برای هر کسی ممکن است بیافتاد و اگر دچار شدید با مرکز رازی تماس بگیرید تا خدمات درمان و پانسمان زخم سوختگی در منزل همراه با تجهیزات برای شما انجام شود

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

زخم‌های سوختگی بسته به میزان آسیب وارده بر پوست و بافت‌های زیرین پوست نیازمند رسیدگی و پانسمان درست و اصولی هستند. در صورت بروز آسیب‌های جدی بر اثر سوختگی، لازم است زخم ایجاد شده به سرعت ضدعفونی و پانسمان شود. یکی از بهترین کارها برای پیشگیری از بروز هرگونه عوارض خطرناک، درخواست اعزام پرستار و پانسمان سوختگی در منزل است. این مطلب قرار است شما را با اهمیت پانسمان سوختگی در منزل، انواع پانسمان سوختگی و موسسه پزشکی و پرستاری مهرآوران رازی آشنا سازد تا شما بتوانید به راحتی از خدمات این موسسه در زمینه پانسمان سوختگی در منزل در شهرهای تهران و کرج بهره‌مند شوید.

اهمیت پانسمان سوختگی در منزل

زخم سوختگی می‌تواند درجات متفاوتی داشته باشد و پانسمان سوختگی نیز باید براساس عمق و درجه سوختگی انجام شود. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که در صورت بروز سوختگی‌های شدید و عمیق زخم شما مورد بررسی پزشک و یا پرستار با تجربه قرار بگیرد. سرعت و میزان بهبود زخم‌ها به خصوص زخم سوختگی به دو فاکتور بستگی دارد:

  • شناسایی درجه سوختگی در سریع‌ترین زمان ممکن: اولین قدم در درمان زخم سوختگی شناسایی عمق و میزان سوختگی است که این کار نیاز به تخصص بالا دارد و بهتر است که توسط پزشک یا پرستار متخصص زخم شما مورد بررسی قرار گیرد. شما می‌توانید برای اطلاع از وضعیت زخم خود به پزشک مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی با کلینیک‌های ارائه خدمات پزشکی و پرستاری مانند موسسه مهرآوران رازی، برای اعزام پرستار به محل زندگی خود چه در تهران و چه در کرج درخواست دهید.
  • انتخاب مناسب‌ترین روش پانسمان سوختگی: پس از تعیین درجه سوختگی، زخم شما با بهترین و مناسب‌ترین روش براساس میزان آسیب وارده پانسمان می‌شود.

مزایا درمان و پانسمان سوختگی در منزل توسط پرستار با تجربه

درمان و پانسمان سوختگی در منزل از مزایا بسیاری برخوردار است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • با اعزام پرستار به منزل شما برای پانسمان سوختگی، وقت شما در صف‌های طولانی ویزیت در بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌ها تلف نمی‌شود.
  • پانسمان سوختگی در منزل توسط پرستار برای افراد سالمند و یا افرادی که توانایی حرکت کردن و رفتن به بیمارستان را ندارند، این امکان را فراهم می‌کند تا از خدمات درمانی در منزل خود بهره‌مند شوند.
  • با این روش می‌توانید از عوارض احتمالی سوختگی مانند فشار خون پایین، عفونت شدید، اِدِم (تجمع مایع اضافی بین بافت‌ها)، کاهش آب بدن و ایجاد اسکارهای سوختگی با ظاهر نامناسب جلوگیری کرده و روند بهبود زخم را تسریع کنید.

انواع پانسمان سوختگی در منزل

درمان و پانسمان زخم سوختگی

پانسمان سوختگی باید به روشی انجام شود که از خشک شدن بیش از حد زخم و یا مرطوب ماندن زخم به صورت طولانی مدت جلوگیری کند. انواع پانسمان سوختگی در 3 نوع مختلف تقسیم می‌شوند:

پانسمان‌های جاذب

این نوع پانسمان‌ها ظرفیت بالایی برای جذب و نگهداری آب دارند که می‌توانند رطوبت و ترشحات اگزودای بیش از حد زخم سوختگی را جذب کنند. این نوع پانسمان‌ها برای تعویض زمان بیشتری نیاز دارند.

پانسمان‌های رطوبت‌دهنده

این نوع از پانسمان به زخم‌هایی که خشک هستند، بافت مرده و خشک روی زخم را ترمیم کرده و زخم را مرطوب نگه می‌دارد. پانسمان‌های هیدروژل مانند BurnTec و Neoheal برای ترمیم زخم‌های خشک بسیار مناسب هستند.

پانسمان‌های آلژینات

از پانسمان‌های آلژینات برای مرطوب نگه داشتن و ترمیم زخم‌های عمیق مانند سوختگی‌های شدید استفاده می‌شود.

برای کدام نوع سوختگی‌ها نیاز است با پزشک تماس بگیریم؟

پانسمان زخم سوختگی

  • در صورتی که بر اثر سوختگی پوست شما دچار زخم‌های عمیق و تاول‌های شدید شد،
  • در صورتی که تب شدید و یا دردهای طاقت فرسا داشته باشید،
  • اگر سوختگی در نواحی حساس مانند صورت، دست‌ها، پاها و ناحیه تناسلی رخ داده باشد،
  • اگر زخم سوختگی دارای علائم عفونی مانند ترشحات سبز یا زرد رنگ باشد،

بهتر است هر چه سریع‌تر با پزشک یا پرستار تماس بگیرید و ایشان را در جریان تمام جزئیات سوختگی خود قرار دهید.

پانسمان سوختگی در منزل توسط موسسه پزشکی و پرستاری مهرآوران رازی

یکی از خدماتی که در موسسه مهرآوران رازی به شما ارائه می‌شود، درمان و پانسمان انواع زخم‌ها از جمله سوختگی است. این موسسه با اعزام پزشکان و پرستاران متخصص و مجرب، این امکان را برای شما و یا عزیزان شما فراهم می‌کند تا انواع خدمات پزشکی را در منزل خود دریافت نمایید.

برای اطلاع از شرایط استخدام پرستار در منزل در تهران، نحوه استخدام و هزینه‌های آن می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت مهرآوران رازی تماس گرفته و از مشاوره‌های کارشناسان ما بهره‌مند شوید. علاوه بر تهران، شما می‌توانید از خدمات مهرآوران رازی در زمینه استخدام پرستار در منزل در کرج نیز بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

سوختگی‌ها در 4 درجه مختلف تقسیم می‌شوند که اگر سوختگی در درجات شدید یعنی درجه 3 یا 4 رخ دهد، نیاز است در سریع‌ترین زمان ممکن از خدمات پانسمان سوختگی در منزل بهره‌مند شوید تا از بروز عوارض خطرناک سوختگی شدید پیشگیری نمایید. همانطور در این متن به آن اشاره شد شما می‌توانید از خدمات موسسه مهرآوران رازی در این زمینه بهره‌مند شوید.

 

 

 

 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید