X

پرستار بیمار سرطانی

02632711000 تلفن تماس
پرستار بیمار سرطانی

مرکز رازی ارائه دهنده بهترین خدمات جهت مراقبت و پرستاری از بیماران سرطانی در منزل و هم چنین تجهیزات نوین جهت رفاه حال هم وطنان گرامی می باشد.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

بیماران مبتلا به سرطان نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند. سرطان بر کیفیت زندگی افراد تاثیر مستقیم دارد و مشکلات روحی و جسمی برای فرد ایجاد می کند.

حضور پرستار بیمار در کرج در منزل  به فرد کمک می کند تا علاوه بر مشکلات جسمی با مشکلات روحی ناشی از بیماری سرطان از قبیل استرس و افسردگی نیز مقابله کند. 

پرستار بیمار سرطانی در منزل شخصی است که مهارت و تجربه کافی برای مراقبت از این بیماران را دارد و در شرایط حساس و بحرانی بهترین تصمیم را می گیرد. خدمات پرستاری در منزل موسسه رازی ارائه دهنده بهترین خدمات جهت مراقبت و پرستاری از بیماران سرطانی در منزل و هم چنین تجهیزات نوین جهت رفاه حال هم وطنان گرامی می باشد.

نقش پرستار بیمار سرطانی در منزل

نقش پرستار بیمار سرطانی در منزل- مرکز پرستاری رازی

پرستاری و مراقبت از بیمار سرطانی مسئولیت بزرگی است چرا که با تمام جوانب روحی و جسمی فرد در ارتباط است بنابراین پرستار با شرایط مطلوبی را برای بیمار فراهم کند.

مراقب نقش چشمگیری در روند بهبودی و درمان فرد بیمار دارد و سبب ایجاد تاثیرات مثبت در فرد می گردد.

مراقبت از بیماران سرطانی شامل طیف وسیعی از تکنیک های مراقبتی به نسبت مرحله ی سرطان و آسیب های وارده ی آن ، می باشد.

بسته به نوع سرطان، ارگان های درگیر و مرحله ی درمانی ، از تکنیک های پرستاری و مراقبت خاصی ،  استفاده می شود.

خدمات پرستار در منزل جهت نگهداری از بیمار 

  •  پانسمان

  • مراقبت از زخم

  •  تزریقات

  •  شیمی‌درمانی

  •  شستشوهای مختلف

  • دادن داروها سر وقت مقرر

  • کمک به استحمام بیمار

  • دادن غذا و نظارت تغذیه ای

جایگاه تغذیه در بیماران سرطانی

تغذیه مناسب برای بیمار سرطانی باعث بهبودی نمی شود اما کمک کننده است. بهتر است غذاها ، حاوی پروتئین کافی و پرکالری باشند و هر ۲-۱ ساعت وعده غذایی سبک و میان وعده مصرف کنند.

مکمل‌های غذایی به‌صورت مایع یا پودر خصوصاً در صورت کم اشتهایی می‌تواند کمک ‌کننده باشد.

در صورت خشکی دهان و مشکل بلع همراه غذا مایع مصرف کنند.

پرستاری و مراقبت از بیماران شیمی درمانی

شيمی درمانی به معنای استفاده از داروهای ضد سرطان با هدف تخريب هر چه بيشتر سلولهاي تومور همراه با حداقل اثر بر روی سلولهای سالم است. به عبارتی شيمی درمانی استفاده از داروهای كشنده سلول در درمان سرطان است . اين روش يكی از 4 روش رايج درمان سرطان در كنار جراحی ، راديوتراپی و بيوتراپی است.

در مقايسه با جراحی و راديوتراپی، شيمی درمانی به عنوان يكی از مهمترين روشهای درمان سرطان دارای مزيتهايی است ازجمله تاثير سيستميك آن در، از بين بردن سلولهای سرطانی در سراسر بدن در مقايسه با اثر موضعی جراحی و راديو تراپی درمان ، كنترل و تسكين علائم بيماری از اهداف استفاده از اين روش درمانی می باشد.

  • تدابير درماني شامل مراقبتهاي محافظي وحمايتي است كه با انجام اين اعمال پرستار به تنظيم و حفظ محيط داخلي وخارجي بدن ، حمايت از انجام اعمال طبيعي بدن بيمار ، فراهم نمودن آسايش و راحتي بيمار ، تسهيل نكات بهداشتي و سرانجام پيشگيري ازبيماري و صدمات مي پردازد .

  •  مشاهدات پرستاري شامل مراقبتهايي است كه توسط معاينه ، نظارت و نگاه كردن و كنترل عالئم بيمار انجام مي گيرد .

  •  آموزش بهداشت شامل مراقبتهايي كه به افزايش اطالعات مربوط به سالمتي و توصيف آن مي پردازد .

  •  آخرين نوع از تدابير پرستاري فعاليتهايي است كه به اجراي دستورات و درمانهاي طبي كه پزشك توصيه مي كند مربوط شده و اين تدابير تحت نظارت پزشك انجام مي گيرد.

سخن پایانی

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید باصفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.

نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به مرکز پرستاری است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید