X

مراقبت از کودک معلول جسمی و ذهنی

02632711000 تلفن تماس
پرستار کودک معلول

مرکز رازی ارائه دهنده خدمات پرستاری از کودک معلول در منزل به صورت شبانه روزی یا ساعتی و با بهترین کادر پرستاری می باشد.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

عنوان پرستار کودک معلول ذهنی و جسمی یکی از مشکل ترین تخصص های پرستاری است چرا که پرستاران باید علاوه بر داشتن روحیه قوی، از لحاظ جسمی نیز قدرتمند باشند.

پرستار این گروه ویژه لازم است مشمول رنج سنی مشخصی باشند زیرا کار با این کودکان مستلزم تلاش بسیاری است. کودکان معلول نمی توانند مانند یک شخص عادی زندگی کنند و در زندگی روزمره خود دچار مشکلات می باشند و برای همراهی با آنان باید بسیار بردبار بود. یکی از خدمات ما در خدمات پرستاری در کرج موسسه رازی، نگهداری از کودکان معلول در منازل شما می باشد.

انواع معلولیت های ذهنی و جسمی

  • معلولیت های حواسی که شامل افراد نابینا و ناشنوا می شود.

  • معلولیت های حرکتی مشمول افرادی که نقص عضو دارند و همچنین افرادی که دارای ضایعه های نخاعی هستند و یا افرادی که اسکلت استخوان بندی وعضلاتی آنها به طور استاندارد شکل نگرفته است.

  • معلولیت های اعضای داخلی بدن

  • معلولیت های قلبی عروقی ، تنفسی و کلیوی که به طور استاندارد شکل نگرفته اند.

  • معلولیت های ذهنی

  •  افراد عقب مانده و افرادی که بیماریهای روانی دارند.

برقراری ارتباط با کودک معلول 

در مراقبت و پرستاری از بیماران، اولین نکته توانایی برقراری ارتباط با کودک معلول می باشد. اگر پرستار قادر به برقراری ارتباط نباشد نمیتواند از او مراقبت کند.

در هنگام صحبت با بیماران، برقراری ارتباط چشمی و زبان بدن بیشترین تاثیر را دارد. برای استفاده از خدمات پرستار بیمار در کرج با ما تماس بگیرید.

نکات پرستاری از کودک معلول ذهنی و جسمی در منزل

نکات پرستاری از کودک در منزل - مرکز رازی

معلولان ذهنی و جسمی به دلیل اینکه قسمت های از اعضای بدن آنها ناتوان است دچار مشکلاتی مانند جویدن غذا ، بلع غذا و ترشح بزاق دهان هستند که توصیه می شود از غذاهای آبکی استفاده کنند.

توصیه می شود برای ترشح بزاق دهان و بلع راحت از غذاهای سرد و شیرین استفاده شود .

حتما پرستار کودک معلول ذهنی و جسمی باید نسبت به مسواک زدن دندان کودک حساس باشد.

استفاده از بسیاری از داروها باعث کاهش اشتهای کودک شده و همچنین بعضی از داروها باعث بیشتر شدن اشتهای آنها و به دنبال آن افزایش اضافه وزن زیاد برای کودک می شود.

مرکز رازی علاوه بر ارائه خدمات پرستار کودک در منزل ، خدمات پرستار بیمار در منزل را نیز به صورت شبانه روزی و جهت رفاه حال همشهریان گرامی با کادر پرستاری مجرب ارائه می دهد.

حقوق و دستمزد پرستار کودک معلول

 پرستارانی که با کودکان دارای معلولیت جسمی و یا ذهنی سروکار دارند، بیشترین میزان مراقبت و نگهداری را به عمل می آورند زیرا این گروه از کودکان نمی توانند خطر را تشخیص دهند و در مقابل خطر از خود نمی توانند مراقبت کنند.

در اکثر موارد همراهی همیشگی یک پرستار لازم و ضروری می باشد. با این حال بسته به شیفت کاری پرستار و اینکه به صورت ساعتی باشد یا شبانه روزی، میزان حقوق و دستمزد او متفاوت می باشد.

سخن پایانی

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.

نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به مرکز پرستاری است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید