X

بیماری های اعصاب و روان

02632711000 تلفن تماس
بیماری های اعصاب و روان نورولوژ
مرکز رازی آماده ارائه کلیه خدمات درمانی برای بیماران اعصاب و روان همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز به مشتریان عزیز می باشد.
مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

سیستم عصبی انسان از مهم ترین قسمت های بدن می باشد و سایر قسمت های بدن را فرماندهی می کند. در نتیجه شناخت، تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب امری است که فقط توسط متخصصین مغز و اعصاب که مهارت و تجربه کافی دارند امکان پذیر است. نورولوژیست با انجام آزمایشات تخصصی و معاینات دقیق بیماری را تشخیص می دهد.

اصطلاح اختلال نورولوژیکی برای هر بیماری که به دلیل اختلال عملکردی در بخشی از مغز یا سیستم عصبی ایجاد شده باشد و علائم روانی و فیزیکی داشته باشد اطلاق می گردد.  برخی علائم بیماری‌های نورولوژیکی اگر تحت درمان قرار نگیرند می‌توانند باعث ناتوانی‌های شدید و کاهش کیفیت زندگی شود مشابه آن چیزی که به دلیل بیماری اتفاق می‌افتد.

اختلالات نورولوژیکی، ستون فقرات و عصب ها را درگیر می کنند. ممکن است قسمت هایی که حرکات، ارتباطات، بینایی، شنوایی یا تفکر را کنترل می‌کنند دچار آسیب‌دیدگی شوند و با توجه به اینکه در اختلالات نورولوژیکی آسیب وارده فیزیکی یا ذهنی است روش‌های درمان مناسب مانند درمان‌های فیزیکی و یا درمان روانپزشکی تجویز می‌شود.

از این رو ما در موسسه پرستاری رازی آماده ارائه کلیه خدمات درمانی در هر ساعت از شبانه روز به مشتریان عزیزمان هستیم.

انواع بیماری های نورولوژیکی

علل بیماری های نورولوژیکی

  1.  عوامل مرتبط با سبک زندگی

  2.  عفونت‌ها

  3.  عوامل ژنتیکی

  4.  عوامل مرتبط با تغذیه

  5.  تأثیرات محیطی

  6.  آسیب‌دیدگی‌های فیزیکی

  7. علائم نورولوژیک

  8. علائم عاطفی

چه زمانی به متخصص مغز و اعصاب ( نورولوژیست) مراجعه کنیم؟

زمان مراجعه به متخصص مغز و اعصاب- مرکز رازی

ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد بوجود بیاید. 

بیمار بلافاصله بعد از بروز بیماریهای مغز و اعصاب باید به پزشک نورولوژیست مراجعه کند، چراکه اغلب بیماری های مغز و اعصاب پیشرونده هستند و با مراجعه به موقع به پزشک می توان از پیشرفت جلوگیری کرد و در مسیر درمان قدم برداشت.

 بیماریهای مغز و اعصاب را جدی بگیرید و اگر هر یک از علائم ذکر شده را داشتید سریعا به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید تا در صورت امکان از بیماریهای پیشرفته مغز و اعصاب جلوگیری کنید یا در مراحل اولیه آنرا درمان نمایید.

روش های درمانی بیماری های مغز و اعصاب

 درمان‌های شغلی و فیزیکی

کار کردن با متخصصین درمان‌های شغلی یا درمان‌های فیزیکی علائم حرکتی را بهبود داده و از بروز عوارض بعدی پیشگیری می‌کند. برای مثال، در صورتی که شما به فلج یا ناتوانایی‌های حرکتی مبتلا شوید ممکن است حرکات معمول دست‌ها یا پاها به دلیل گرفتگی‌ها یا ضعف‌های عضلانی تحت تأثیر قرار گیرند. افزایش تدریجی تمرین‌ها ممکن است توانایی‌های عملکردی شما را افزایش دهد. 


 گفتاردرمانی

 اگر علائم شما باعث اختلال در تکلم یا بلع شد می‌توانید از یک متخصص گفتاردرمانی کمک بگیرید.


 کاهش استرس یا تکنیک‌های حواس‌پرتی

روش‌های کاهش استرس عبارتند از روش‌هایی مانند شل کردن پیش‌رونده عضلات، تمرینات تنفسی، فعالیت‌های فیزیکی و ورزش درمانی. تکنیک‌های حواس‌پرتی عبارتند از گوش دادن به موسیقی، صحبت با یک فرد دیگر یا تغییر مسیرهای عمدی در هنگام پیاده‌روی یا حرکت.


 طب سوزنی

استفاده از طب سوزنی در درمان برخی بیماری‌های نورولوژیکی مانند سندرم تونل کارپال، سر درد، پارکینسون و نورالوژی تریگمینال مؤثر واقع می‌شود. 

سخن پایانی

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.

نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به مرکز پرستاری است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید