X

نحوه برخورد با کودک مضطرب

02632711000 تلفن تماس
نحوه برخورد با کودک مضطرب
مرکز رازی ارائه دهنده خدمات مراقبتی و پرستاری از کودکان مضطرب در منزل به صورت 24ساعته می باشد.
مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

اضطراب در کودکان از شایع ترین اختلالات روانی محسوب می شود. برخی از مواقع کودکان در همان ابتدای بچگی علائم استرس و اضطراب را از خود بروز می دهند و نشانه های اضطراب از همان کودکی آشکار می شود که گاها دیده شده والدین اضطراب کودکان خود را نادیده می گیرند و در مراحل بعدی که علائم در حدی شدید می شود که از کنترل خارج می گردد، به مراکز مشاوره جهت بهره مندی از خدمات مراقبتی و درمانی مراجعه می کنند.

لازم است به این نکته توجه شود که اگر اضطراب در کودکان در همان ابتدا درمان نشود کودک را روز به روز نسبت به مواجه با موقعیت های مختلف زندگی ناتوان تر می کنند.

در درمان اختلال اضطرابی دوره های درمان را به صورت منظم پیگیری کنید و با مشاور و پرستار کودک در منزل پیوسته در ارتباط باشید. از او درخواست کنید تا راهکارهای رفتاری با کودک در منزل را به شما آموزش دهد.

نشانه های اضطراب

  •  خستگی

  • عصبی بودن

  • ترس و نگرانی وبی قراری شدید

  •  آشفتگی و عرق در چهره

  •  اختلال در دستگاه گوارش مثل حالت تهوع و بی اشتهایی

  • وجود رفتارهایی همراه با خشم

  • مشکل در تمرکز و حافظه

  • سردرد

  •  تکرر ادرار

علل بروز اختلالات اضطرابی در کودکان  

  1. ژنتیک

  2. محیط و شرایط زندگی

  3. رفتارهای اطرافیان

نقش مراقب یا پرستار در کمک به کودک دارای اختلال اضطرابی 

نقش مراقب یا پرستار در کمک به رفع اضطراب کودک- مرکز رازی

مراقب باید به کودک کمک کند تا با احساس اضطراب و عصبانیت خود مقابله کند. از کودک بخاطر انجام فعالیت های مثبت قدردانی کنید و به او فرصت دهید تا به کمک این مهارت ها سطح اضطراب خود را کاهش دهد.

در صورتی که کودک در مورد نگرانی ها و ترس هایش با شما صحبت می کند با او هم فکری کنید و سعی کنید راه کار مناسب به او ارائه دهید.

لازم است والدین نیز در شرایط استرس زا آرامش خود را حفظ کنند و خونسرد باشند تا کودک شاهد مدیریت درست شرایط استرس زا از جانب والدین خود باشد.

لازم به ذکر است که تمامی ‌این خدمات در موسسه پرستاری رازی توسط تیم پزشکی و پرستاری متخصص که دارای سابقه طولانی و تجربه مواجه با بیمار با شرایط بحرانی را داشته اند صورت می‌پذیرد.

سخن پایانی

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.

نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به مرکز پرستاری است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید