X

توان بخشی و انواع آن

02632711000 تلفن تماس
توان بخشی و انواع آن
مرکز رازی خدمات توان بخشی در منزل را با بهترین کادر درمانی و پرستاری ارائه می دهد.
مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

توان بخشی مجموعه ای از فعالیت ها و روش های پزشکی، اجتماعی و آموزشی می باشد که در طول این فرآیند افراد به کمک متخصص توان بخشی سعی در رسیدن به استقلال و توانایی انجام کارهای خود دارند. به بیان دیگر، برای بسیاری از بیماران که جراحی داشته اند، نیاز است که برای بهبودی کامل یا برطرف کردن عوارض از خدمات توان بخشی استفاده کنند.

اهداف توان بخشی

  • پیشگیری از پیشرفت معلولیت و ناتوانی 

  • افزایش سطح فرهنگی و اجتماعی مردم نسبت به معلولیت ها

  • افزایش آگاهی جامعه در مورد مشکلات حاد و مزمن جسمی و روحی

  • رساندن فرد کم توان به بالاترین سطح استقلال در زندگی

  • ارائه تسهیلات و خدمات مناسب برای این دسته از افراد

انواع توان بخشی

کار درمانی

کار‌درمانی  به معنای اصلاح مهارت‌های حرکتی، بازیابی تعادل یا کمک به بیماران در یادگیری این‌که چگونه توانایی عملکردی خود را از طریق استفاده از تجهیزات انطباقی در کنار سایر گزینه‌های درمانی افزایش دهند، می باشد.

متخصصین توانبخشی تمرین‌های کار درمانی را برای افرادی که برای مشارکت در کارها و انجام کارهای روزانه خود، به کمک نیاز دارند، ارائه می‌دهند.

 هدف از کار درمانی کمک به بیمارانی است که می‌خواهند به تنهایی کارهایی را برای داشتن یک زندگی مستقل و رضایت بخش انجام دهند.

گفتار درمانی

گفتار درمانی می‌تواند به درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات مربوط به زبان، ارتباط، صدا، بلع و روان صحبت کردن کمک کند.

هدف گفتار درمانی، ترکیب تکنیک‌های گفتار، با استفاده از زبان است.

گفتار درمانی، شامل فعالیت‌هایی مانند تمرین مهارت‌های ارتباطی، نحوه نشان دادن حرکات زبان برای ایجاد صداهای خاص و تمریناتی برای تقویت عضلات دهان و گلو می‌باشد.

تنفس درمانی

تنفس درمانی برای کمک به بیمارانی استفاده می‌شود که اختلالات یا مشکلات تنفسی دارند.

این شکل از توانبخشی به آن‌ها کمک می‌کند زجر تنفسی را کاهش دهند، مجاری تنفسی باز نگه داشته شوند، و یاد بگیرند در زمان لازم چگونه از اسپری تنفسی و اکسیژن تکمیلی به شکل صحیح استفاده کنند.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی -توان-بخشی- مرکز رازی

فیزیوتراپی معمولا برای تسکین درد، بهبود حرکات، بازیابی توان پس از سکته مغزی، آسیب دیدگی و جراحی، کمک به بهبود پس از زایمان و بهبودی آسیب های ناشی از ورزش انجام می شود.

فیزیوتراپی به افراد می‌آموزد که چگونه از وسایلی مانند واکر و عصا استفاده کنند.

توان بخشی شناختی

توان بخشی شناختی جهت بهبود حافظه، تفکر و مهارت‌های استدلال بیمار و درمان مشکلات شناختی ناشی از آسیب مغزی به کار می‌رود.

توانبخشی شناختی یک روش درمانی برای برطرف کردن مشکلات روحی و عاطفی می‌باشد و هدف از آن بهبود عملکرد و افزایش استقلال در بیماران دارای آسیب یا سکته مغزی می‌باشد.

توان بخشی در منزل 

توان بخشی در منزل- مرکز رازی

مرکز رازی با ارائه انواع خدمات توان بخشی در منزل از جمله کار درمانی، گفتار درمانی، توان بخشی شناختی ، فیزیوتراپی و تنفس درمانی بر آنست تا بتواند با بهره مندی از بهترین کادر پرستاری و حرفه ای مشکلات و ناتوانی های معلولان و دیگر افراد نیازمند به این نوع از خدمات را از بین ببرد.

سخن پایانی

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.

نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به موسسه پرستاری در کرج است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید