X

گفتار درمانی در منزل، کرج

02632711000 تلفن تماس
گفتار درمانی در منزل
مرکز رازی مفتخر است با گردهم آوری با تجربه ترین متخصصان در زمینه گفتار درمانی خدماتی با بالاترین کیفیت ارائه دهد.
مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

گفتار درمانی شاخه ای از علم پزشکی است که در آن به بررسی و درمان اختلالات گفتار و زبان و بلع می پردازد. این اختلال برای هر فرد متفاوت است و طیف وسیعی دارد. گفتار درمانی معمولا با یک ارزیابی توسط گفتاردرمانگر شروع می شود. سپس درمانگر نوع اختلال و بهترین روش درمان را پیدا می کند.

گفتار درمانی در منزل برای کودکان

گفتار درمانیدر منزل برای کودکان- مرکز رازی

انواع خدمات گفتار درمانی هم به والدین و هم به فرزندان کمک می کند تا بتوانند با استفاده از تخصص گفتار درمانگر به اصلاح روند رشد گفتاری کودک در منزل بپردازند.

گفتار درمانی در منزل یکی از خدمات توانبخشی می باشد که می تواند به عنوان یک نوع از درمان تسهیلی و سرعتی در منزل به صورت کاملا عملی و زیر نظر گفتار درمانان مجرب به حساب بیاید. (توانبخشی چیست)

گفتار درمانگر تمام حیطه های رشد گفتار و زبان کودک را بررسی می نماید تا بفهمد در چه حیطه هایی تاخیر وجود دارد.

در مورد خدمات پرستار کودک در منزل بیشتر بدانید.

گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان

گفتار درمانی در بین بزرگسالان نیز اتفاق میفتد. مواردی از قبیل اختلالات بیانی و کلامی، اختلالات بلع و حرکات زبانی را شامل می شود.

درمانگر با ارزیابی انواع روش ها، نیاز های فرد را بررسی می کند. تمرینات گفتار درمانی برای بزرگسالان می تواند به شخص در گفتار، زبان و ارتباط شناختی کمک کند.

مراحل انجام گفتاردرمانی توسط گفتار درمانگر

مراحل انجام گفتار درمانی در منزل- مرکز رازی

ارزیابی

در ابتدا گفتاردرمانگر ارزیابی را انجام می دهد که شامل بررسی همه زمینه های گفتار و تکامل گفتار می باشد تا ببیند فرد در چه مناطقی دچار تأخیر است.

انتخاب هدف گفتاری یا زبانی

در این مرحله گفتاردرمان تعدادی از این مناطق دارای مشکل را برای کار در هر زمان انتخاب خواهد کرد. متخصص گفتاردرمانی معمولاً مهارتهایی که زودتر تکامل می یابند را برای درمان انتخاب می کند.

درمان

گفتاردرمانگران در مورد بهترین روشهای درمانی موجود برای هر نوع اختلال و تأخیر آموزش خواهند دید.

وظیفه گفتاردرمان این است که تکنیک درمانی مناسب را برای هر فردی انتخاب کرده و در صورت عدم پاسخ به تکنیک خاص ، تکنیک درمانی را برای او تطبیق دهد.

طول دوره گفتار درمانی در منزل چقدر است؟

مدت زمان گفتار درمانی بر اساس ارزیابی و شواهد ارائه می گردد. 

در اغلب موارد درمان توسط یک درمانگر 3 بار در هفته به مدت نیم ساعت باعث پیشرفت قابل ملاحظه ای در حوزه زبان بیانی می گردد.

گفتار درمانی در مرکز رازی

گفتار درمانی در مرکز رازی

موسسه پرستاری رازی مفتخر است با گردهم آوری با تجربه ترین متخصصان در زمینه گفتار درمانی خدماتی با بالاترین کیفیت ارائه دهد. تنها کافی است  با مرکز ارتباط گرفته و از خدمات حضوری و غیر حضوری اطلاعات بیشتر کسب نمایید.

سخن پایانی

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید. نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به مرکز پرستاری است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید