X

مراقبت از دوقلوها + پرستار کودک دو قلو

02632711000 تلفن تماس
مراقبت از دوقلوها

مرکز رازی با کادری مجرب و متخصص در امر مراقبت و پرستاری از کودک آماده ارائه خدمات شبانه روزی به همشریان گرامی می باشد.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

مراقبت  و نگهداری از نوزاد تازه متولد شده می تواند کاری بسیار سخت و استرس زا باشد. مادر کودکان  باید اطمینان حاصل کنند که نوزادشان به موقع تغذیه می شود یا استراحت خوبی دارد و به طور سالم رشد می کند. این استرس و نگرانی برای مادرانی که صاحب فرزند دو قلو شده اند دو برابر میشود  اما با صبر و حوصله و آگاهی از برخی ترفندهای نگهداری از نوزاد دوقلو می توانید  به خوبی از نوزادان  دو قلو خود مراقبت کنند.

موسسه پرستاری رازی با کادری مجرب و متخصص در امر مراقبت و پرستاری از کودک آماده ارائه خدمات شبانه روزی به همشریان گرامی می باشد. کادر حرفه ای این مرکز متشکل از پرستار کودک در منزل  در هر ساعت شبانه روز در جهت برطرف نمودن نیازهای پرستاری و مراقبتی در منزل  آماده خدمتگذاری است.

پرستاری از کودکان دوقلو 

پرستاری از کودکان دوقلو نیازمند کسب مهارت های خاصی است و یکی از حساس ترین اموری است که پرستاران با آن روبرو می شوند.

روش ها و برنامه های بسیاری وجود دارد که پرستار با انجام آن ها می تواند با آرامش بیشتری به امور کودکان بپردازد و هم چنین والدین را نیز آماده نگهداری از فرزندان می نماید.

در زمان پرستاری از کودک نوپای دوقلو به گونه ای رفتار نکنید که یکی از دوقلوها را به طور کامل نادیده بگیرید.

5 نکته مهم در مراقبت از نوزادان دو قلو

کارهایی زیادی وجود دارند که برای مراقبت از کودکان دوقلو باید انجام دهید اما 6 نکته مهم آن شامل:

  • برنامه خواب منظم و تغذیه سالم

زمانی که برنامه خواب کودکان تنظیم شده باشد شما میتوانید در این ساعت ها استراحت کنید یا به کار های خانه برسید پرستار کودک در کرج باید میزان خواب نوزادان دو قلو را کنترل کند زیرا اگر نوزادان خواب کافی نداشته باشند بعد از مدتی برای آن ها مشکلاتی پیش می آید. علاوه بر خواب پرستار باید در طول روز غذاهای مغوی به کودکان دوقلو شما بدهد تا به خوبی رشد کنند. 

  • از کالسکه های دو نفره استفاده کنید

با داشتن دو فرزند دوقلو، حمل آنها بسیار سخت میشود به همین خاطر بهتر است در هنگام بیرون رفتن از کالسکه های دونفره استفاده کنید تا راحت تر باشید.

  • از کسانی که صاحب فرزند دوقلو هستند کمک بگیرید

یکی از کار هایی که باید انجام دهید کمک گرفتن از کسانی است که سابقه بزرگ کردن کودکان دوقلو را دارند زیرا این افراد تجربه های زیادی دارند و میتوانند در مواقع ضروری به شما کمک های زیادی بکنند.

  • نوزادان را از یکدیگر جدا نکنید

شما زمانی که دوقلوها به اندازه کافی بزرگ شدند نباید آنها را از هم جدا کنید. ممکن است بسیاری از خانواده ها فکر میکنند  که هر یک از نوزادان  را در اتاق های مختلف بخوابانند تا اگر یکی بیدار شد، دیگری را بیدار نکند این تصور کاملا اشتباه است  در حالت کلی  اگر به آنها اجازه دهید در یک اتاق بخوابند میتوانند  با گریه و سر و صدای شما را بیدار می کنند.

  • از همه چیز دو عدد نخرید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانواده ها انجام میدهند این است که هر کالایی که خریداری میکنند از آن دو عدد میخرند. علایق هر نوزاد دو قلو باهم متفاوت است به همین خاطر بهتر است برای هرکدام جداگانه خرید کنید.

نکات پرستاری از کودکان دوقلو

پرستاری از دوقلوها- مرکز رازی

جهت نگهداری از کودک ، لازم است پرستار دوره اصول نگهداری از کودک را گذرانده باشد تا در صورت بروز یک حادثه بلافاصله کودک را از خفگی یا آسیب جدی دور نگه دارد. به این ترتیب والدین با اطمینان بیشتری فرزندانشان را به او بسپارند.

اموری را لازم است پرستار مراعات نماید از قبیل 

  • حفظ ایمنی دوقلوها در زمان پرستاری

  • بازی کردن با دوقلوها

  • تغذیه دوقلوها

  • تنظیم برنامه خواب و استراحت 

  • دقت در هنگام استفاده از الفاظ 

  • کبریت ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید. پریزها را بپوشانید.

  • همیشه درب را قفل نگه دارید و داٸما آنها را تحت نظارت داشته باشید.

مزایای استخدام پرستار کودکان دوقلو

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم نگهداری از کودکان دوقلو چالش های بزرگی دارد و شما باید بسیار مراقب آنها باشید. یکی از این چالش ها کمبود خواب است که شما میتوانید با استخدام پرستار کودک در کرج این چالش را برطرف کند. استخدام پرستار کودک دوقلو مزیت هایی دارد که شامل:

  • استراحت 
  • استفاده از تجربه پرستار
  • میتوانید در یک بازه زمانی از یک کودک مراقبت کنید
  • انجام دادن کارهای خانه 
  • حموم بردن نوزادان دوقلو

 نکات آموزشی به کودکان دوقلو

  1. هنگامی که نکات مربوط به مهارت ها را به کودکان آموزش می دهید از قبیل راه رفتن، صحبت کردن و... لازم است به این امر توجه نمایید که دوقلوها شرایط یکسانی داشته باشند و یکی از دیگری کندتر نباشد ، در غیر اینصورت حتما با پزشک کودک مشورت نمایید.

  2. به دوقلوها واژه هایی برای بیان نیازهای مهم خود را یاد بدهید. کلمات را مرتباً تکرار کنید، تا زمانی که آنها را یاد بگیرند.

  3. اگر آنها شروع به دعوا با یکدیگر کردند، حواس آنها را با انجام کارهای سرگرم کننده منحرف کنید.

  4. اگر آنها برای رفتن به دستشویی آموزش دیده اند، شاید لازم باشد در شستن دست ها یا برداشتن مقدار مناسب دستمال توالت به آنها کمک کنید.

  5. غذا دادن به آنها را به فعالیتی سرگرم کننده تبدیل نمایید.

  6. به کودکان یاد بدهید اسباب بازی ها را بر اساس رنگ بندی مرتب نمایند.

 سخن پایانی

مرکز رازی با کسب سابقه بسیار و درخشان در ارائه خدمات در امور پزشکی و پرستاری و هم چنین با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند بهترین امکانات و خدمات را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.

نکته اساسی اعتماد و اطمینان در وهله اول به مرکز پرستاری است که برای ارائه خدمات به شماست و در مرحله بعدی اطمینان به شخص پرستاراست چرا که ممکن است پرستارزمان زیادی را با بیمار در منزل بگذراند و همین حس اطمینان در بهبود فرد نقش بسزایی دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید