X

ارائه خدمات درمان زخم بستر و زخم دیابتیک در منزل به صورت شبانه روزی + شهر کرج

02632711000 تلفن تماس
درمان زخم بستر در منزل کرج

درمان زخم بستر در منزل بهترین انتخاب برای سالمندان و افرادی است که شرایط جابجایی نداشته و با مشکل زخم بستر دست و پنجه نرم می‌کنند. برای آشنایی با چگونگی درمان زخم بستر در منزل کرج این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

زخم بستر که به زخم فشاری نیز معروف است، بر اثر وارد شدن فشار مداوم و طولانی مدت بر یک یا چند ناحیه از پوست به وجود می‌آید. این فشار طولانی مدت موجب کاهش جریان خون در آن ناحیه و آسیب به بافت بدن می‌شود. یکی از روش‌ راهکار‌های موثر و حرفه‌ای برای بهبود سریع‌تر زخم بستر، درمان زخم بستر در منزل است. موسسه مهرآوران رازی در زمینه درمان زخم بستر در منزل کرج، خدمات استخدام ساعتی و اعزام پرستاران متخصص و آموزش‌دیده را به شما ارائه می‌دهد تا درمان زخم‌های شما در محیط آشنا و راحت منزل شما انجام شود.

برای آنکه بدانید درمان زخم بستر در منزل کرج چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

خدمات درمان زخم بستر در منزل کرج

درمان زخم بستر به طور کلی شامل پوشاندن محل زخم با مواد ضد عفونی کننده، پانسمان زخم و درمان لیزری مناسب است که می‌توان تمامی این موارد را در منزل انجام داد تا از زمان تعویض پانسمان، زمان ترمیم و بهبودی بیمار کاسته شود. هدف از انجام این کارها بهبود جریان خون، کاهش التهاب و افزایش سرعت روند تشکیل بافت‌های سالم است. درمان زخم بستر در منزل کرج، علاوه بر مزایا بسیاری که دارد، می‌تواند از بسیاری از عوارض احتمالی پیشگیری کند.

انواع زخم بستر

زخم بستر بسته به مدت زمان ناحیه تحت فشار به سه نوع درجه ۱ درجه ۲ و درجه ۳ تقسیم می‌شود :

  • زخم درجه 1: تنها لایه رویی پوست یعنی اپیدرم آسیب دیده است.
  • زخم درجه 2: لایه‌های عمقی‌تر پوست را درگیر می‌کند.
  • زخم درجه 3: در زخم درجه سه معمولا زخم به عضلات و بافت‌های عمیق‌تر انتشار پیدا می‌کند.

عواملی که باعث ایجاد زخم بستر می‌شوند:

  • عدم مصرف کافی مایعات و مواد غذایی
  • سرمازدگی
  • سوختگی‌های عمیق پوستی
  • فشار ثابت بر قسمت‌های خاص بدن
  • خوابیدن یا نشستن بر روی سطح سفت
  • قرار گرفتن در رطوبت به مدت طولانی
  • بی تحرکی
  • کمبود دهیدراتاسیون و تغذیه مناسب
  • جدی نگرفتن و عدم مراقبت از بیماران دیابتی

اقدامات پزشک برای درمان زخم بستر در منزل

خدمات درمان زخم در منزل

پزشک یا پرستار متخصص پس از رفتن به منزل بیمار ابتدا زخم را از نظر اندازه، میزان عمق و وجود عفونت بررسی می‌کند. در مرحله بعد بر اساس شرایط زخم درمان مناسب را تجویز می‌کند. درمان‌هایی که پرستار متخصص برای بیمار تجویز می‌کند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کاهش فشار بر زخم: برای کاهش فشار وارده بر ناحیه زخم و افزایش گردش خون باید موقعیت بدن را به صورت منظم تغییر داده و یا از تشک‌ها و بالش‌های مخصوص زخم بستر استفاده شود.
  • شست و شوی زخم: برای جلوگیری از بروز عفونت نیاز است محل زخم را با محلول‌های نمکی و یا سایر محلول‌های ضد عفونی‌کننده شست و شو دهید.
  • پانسمان زخم: بهتر است زخم‌ها برای محافظت از زخم، جذب ترشحات و جلوگیری از ورود میکروب و آلودگی به زخم پانسمان شوند.
  •  
  • تجویز داروهای موضعی: استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک یا آنتی سپتیک برای جلوگیری و درمان عفونت‌ها لازم است.
  • جراحی: در برخی موارد که زخم و آسیب وارده به بافت عمیق است پزشک معالج جراحی را برای برداشتن بافت مرده یا عفونی تجویز می‌نماید.

راه های جلوگیری از ایجاد زخم بستر

درمان زخم بستر در منزل

  1.  دست کم هر 2 ساعت برای از بین بردن فشار، موقعیت بیمار را تغییر دهید.
  2.  از بالش، پوست گوسفند، فوم پد و پودر  که می‌تواند به کاهش فشار کمک کند استفاده کنید.
  3.  وعده های غذایی خوب و متعادل کننده با کالری کافی برای بیمار اماده کنید.
  4.  بیمار هرروز مقدار زیادی آب ( 8 تا 10 فنجان ) بنوشد.
  5.  ورزش روزانه، از جمله طیف وسیعی از حرکات ورزشی داشته باشد.
  6.  پوست بیمار را تمیز و خشک نگه دارید.

مزایا درمان زخم بستر در منزل

  • عدم حضور بیمار در مراکز درمانی: محیط بیمارستان و مراکز درمانی آلوده به انواع میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها هستند، به همین دلیل عدم حضور بیمار در محیط بیمارستانی فرد را از بروز آلودگی‌های احتمالی در امان نگه می‌دارد.
  • کنترل بیشتر بیمار بر روند درمان خود: در صورتی که درمان زخم بستر بیمار در منزل انجام شود، بیمار می‌تواند بر برنامه درمانی و روند درمان خود نظارت بیشتری دارد و نیازها و مشکلات خود را راحت‌تر و بهتر بیان می‌کند.
  • راحتی و آسودگی بیشتر بیمار: درمان زخم‌های بیمار در منزل شخصی فرد به دلیل آشنا بودن محیط باعث راحتی و آسودگی بیشتر بیمار می‌شود.
  • صرفه جویی در زمان و انرژی بیمار: با درمان زخم‌ بستر در منزل، بیمار و همراه بیمار نیازی به انتظار کشیدن در محیط درمانی برای رسیدن نوبت خود ندارند و با حضور پرستار متخصص در محل زندگی بیمار باعث می‌شود درمان در زمان مشخص شده انجام شود.

نحوه ثبت درخواست پزشک و پرستار برای درمان زخم بستر در منزل

برای آنکه بتوانید درخواست خود را مبنی بر اعزام پزشک یا پرستار برای درمان زخم بستر در مرکز مهرآوران رازی ثبت کنید، ابتدا باید وارد سایت موسسه پزشکی پرستاری مهرآوران رازی شوید. سپس با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و تمامی اطلاعات لازم را اعم از نام و نام خانوادگی بیمار، سن بیمار، جنسیت بیمار، انواع بیماری زمینه‌ای، علت ایجاد شدن زخم بستر در بیمار و … را در اختیار کارشناسان ما قرار داده و روز و ساعت مورد نظر خود را تعیین نمایید. پرستار یا پزشک ما در روز و زمان مشخص شده در محل مورد نظر شما حاضر می‌شود. 

مناطق تحت پوشش موسسه مهرآوران رازی برای درمان زخم بستر در منزل کرج

مهرشهر

جهانشهر

گلهشهر

محمدشهر

گوهردشت

عظیمیه

باغستان

دهقان ویلا

شاهین ویلا

چهارراه طالقانی

هفت تیر

فردیس

هشتگرد

کمالشهر

حصارک

 

انتخاب بهترین مرکز برای درمان زخم بستر در منزل

انتخاب موسسه پزشکی و پرستاری مناسب برای اعزام پرستار به منزل شما به صورت شبانه‌روزی و ارائه خدمات در زمینه درمان زخم بستر به فاکتورهای بسیاری وابسته است. این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تجربه و تخصص بالا
  • اعتبار و سابقه مرکز درمانی
  • ارائه خدمات متفاوت

موسسه پزشکی و پرستاری مهرآوران رازی با داشتن سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به عنوان یکی از بهترین مراکز در کرج شناخته می‌شود. موسسه مهرآوران رازی با داشتن پزشکان و پرستاران متخصص، متعهد و مجرب بهترین خدمات را در زمینه درمان زخم بستر در منزل به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌دهد که شما می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کرده و توقعات خود را از پرستار مورد نظر با کارشناسان ما در میان بگذارید تا بهترین پرستار یا پزشک متخصص را به منزل شما اعزام نمایند.

سخن پایانی

به دلایل مختلف امکان حرکت و جابجایی در افرادی که دچار زخم بستر یا زخم فشاری می‌شوند وجود ندارد، به همین دلیل درمان زخم بستر در منزل بهترین روش برای این افراد محسوب می‌شود. رسیدگی و درمان زخم بستر باید به صورت مداوم و چندین بار در هفته انجام شود تا از بروز عفونت جلوگیری کرده و مانع پیشرفت این بیماری شود. با توجه به این موارد و مزایای دیگر این روش، درمان زخم بستر در منزل مناسب‌ترین روش برای این افراد است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید