X

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل در کرج

02632711000 تلفن تماس
انجام آزمایش چکاپ سالمندان در منزل

با توجه به درخواست‌های بسیار برای انجام آزمایش چکاپ سالمندان در منزل، موسسه مهرآوران رازی این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید از خدمات انجام انواع آزمایش چکاپ سالمندان در منزل در مناطق مختلف کرج بهره‌مند شوید.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

افزایش سن، احتمال بروز انواع بیماری‌ها و مشکلات مختلف را به همراه دارد، به همین دلیل نیاز است که سالمندان به صورت دوره‌ای آزمایش چکاپ کامل انجام دهند تا از سلامت خود اطمینان حاصل کنند. سختی‌های مراجعه حضوری به آزمایشگاه و بیمارستان برای سالمندان باعث شده است تا امکان انجام آزمایش چکاپ کامل سالمندان در منزل فراهم شود. این روش آسایش و آرامش سالمندان شما را به همراه داشته و از مبتلا شدن سالمند شما به عفونت‌ها و بیماریهای بیمارستانی دیگر جلوگیری می‌کند.

آزمایش چکاپ سالمندان شامل چه مواردی می‌شود؟

  • چکاپ سلامت قلب و عروق
  • چکاپ فشار خون و کنترل وزن
  • چکاپ وضعیت گوش و حلق و بینی
  • چکاپ وضعیت تنفسی فرد
  • چکاپ روماتولوژی و بررسی وضعیت مفاصل
  • چکاپ وضعیت دستگاه گوارش
  • چکاپ وضعیت بینایی
  • چکاپ وضعیت قند خون و دیابت
  • چکاپ وضعیت کلیه و کبد
  • چکاپ وضعیت غدد
  • چکاپ وضعیت چربی خون

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت سلامت قلب و عروق

با افزایش سن، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند گرفتگی رگ‌ها و سکته قلبی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل بررسی و کنترل سلامت قلب و عروق سالمندان از اولویت بالایی برخوردار است. 

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت فشار خون و کنترل وزن

یکی از مواردی که باید در سالمندان مورد توجه و کنترل قرار گیرد، افزایش وزن و به همراه آن افزایش فشار خون است. افراد سالمند باید به تغذیه و رژیم غذایی سالم خود اهمیت بسیاری دهند تا از افزایش وزن و اجتماع چربی در نواحی مختلف بدن خود جلوگیری کنند. افزایش چربی در بدن باعث کاهش سوخت و ساز و افزایش فشار خون می‌شود که همین امر می‌تواند بیماری‌های مختلف مانند چربی خون، پوکی استخوان، دیسک کمر، دیابت و افزایش خطر سکته قلبی به همراه داشته باشد. با توجه به این موضوع نیاز است فشار خون افراد سالمند در صورتی که مشکل فشار خون ندارند، هفته‌ای یکبار بررسی شود که می‌توان چکاپ فشار خون را در منزل زیر انجام داد.

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت گوش و حلق و بینی

یکی از عوارض افزایش سن کاهش شنوایی است اما در برخی موارد می‌تواند به دلیل وجود عفونت، بیماری‌های زمینه‌ای یا آسیب دیدن پرده گوش باشد. به همین دلیل نیاز است هر 2 یا 3 سال یک بار شنوایی افراد سالمند بررسی شود تا در صورت کاهش شنوایی بتوان آن را درمان کرد. همچنین با وارد شدن به دهه 50 نیاز است چکاپ گوش و حلق و بینی را 2 سال یک بار انجام دهید و از سن 65 به بالا تعداد دفعات چکاپ به سالی 1 بار می‌رسد.

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تشخیص بیماری‌های تنفسی

یکی از مشکلاتی که با افزایش سن به سراغ فرد می‌آید، مشکلات تنفسی است. برای اطمینان از سلامت ریه و تنفس سالمندان، نیاز است هر 3 سال یک بار وضعیت ریه‌های فرد مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که فرد به بیماری تنفسی مبتلا باشد، تعداد دفعات چکاپ به 1 بار در سال کاهش پیدا می‌کند.

برای بررسی سلامت دستگاه تنفسی تنها لازم است فرد با نهایت توان در دستگاه بدمد تا ظرفیت تنفسی آن مورد بررسی قرار گیرد. اگر ظرفیت تنفسی فرد مشکوک یا کم باشد، باید از ریه‌ها رادیوگرافی گرفته شود. بررسی وضعیت دستگاه تنفسی بسیار ساده و آسان است به همین دلیل می‌توان آن را در منزل نیز انجام داد.

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای چکاپ روماتولوژی و بررسی وضعیت مفاصل

پوکی استخوان و دردهای مفصلی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی هستند که افراد سالمند تجربه می‌کنند. سالمندان به‌خصوص زنان سالمند نیاز است که سالانه میزان تراکم استخوان خود را بررسی کرده و از وضعیت سلامت استخوان‌ها و مفاصل خود اطمینان حاصل کنند تا از بروز شکستگی و آسیب در استخوان و مفصل خود جلوگیری کنند.

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت دستگاه گوارش

برای بررسی سلامت دستگاه گوارش باید آزمایش کولونوسکوپی انجام شود. در این آزمایش یک ابزار پزشکی مجهز به دوربین به داخل کولون فرستاده شده و وضعیت روده‌ها بررسی می‌شود. در صورت وجود بافت‌های غیر عادی یا پولیپ‌های روده چه به صورت خوش‌خیم و چه بدخیم می‌توان به سرعت درمان را آغاز کرده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیر کرد. با رسیدن سن فرد به 50 سالگی باید هر 10 سال یکبار آزمایش کولونوسکوپی انجام شود. 

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت بینایی

دوربینی، نزدیک‌بینی، آب مروارید، گلوکوم یا آب سیاه و افزایش فشار چشم از بیماری‌های شایع افزایش سن است. پس از سن 50 سالگی سالمندان باید حداقل یکبار در سال به بررسی بینایی خود پرداخته و در صورت وجود مشکل در وضعیت چشم‌ها و بینایی، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را درمان کنند. 

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت قند خون و دیابت

یکی از مشکلات اصلی افزایش سن، افزایش قند خون و افزایش ریسک ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 می‌باشد. امروزه به دلیل سبک زندگی نامناسب و عدم رعایت اصول تغذیه‌ای، مصرف بیش از حد قند و شکر و کم تحرکی احتمال بالا رفتن قند خون در افراد نیز افزایش پیدا کرده است. با رسیدن سن فرد به 45 سالگی نیاز است به صورت دوره‌ای میزان قند خون با انجام آزمایش‌هایی مانند FBS (بررسی قند خون ناشتا) و در صورت نیاز آزمایش A1C کنترل شود.

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت کلیه و کبد

کبد و کلیه از مهم‌ترین و آسیب‌پذیرترین اعضای بدن هستند که به صورت مداوم در معرض انواع سموم و آسیب‌ها قرار می‌گیرند. برای بررسی عملکرد کبد در سنین بالا نیاز است که تست‌هایی مانند بیلی‌روبین، SGOT یا AST، آزمایش ALP و ALT-SGPT از فرد گرفته شود تا از میزان آنزیم‌های کبد و سلامت آن اطمینان پیدا کنیم. همچنین  آزمایش‌های لازم برای بررسی سلامت کلیه شامل آزمایش اوره، کراتین، آلبومین، بررسی سطح الکترولیت‌های سدیم، پتاسیم و … می‌باشند که نیاز است در چکاپ‌های دوره‌ای مورد بررسی قرار گیرند.

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت غدد

غدد بدن مانند غده تیروئید یا تیموس نیز باید با افزایش سن مورد چکاپ و بررسی قرار گیرند. علاوه بر این در صورتی که فرد سالمند به بیماری دیابتی مبتلا باشد نیز باید وضعیت سلامت غده‌های بدن بررسی شود. 

آزمایش چکاپ سالمندان در منزل برای تعیین وضعیت چربی خون

آزمایش چربی خون یکی از پراهمیت‌ترین آزمایش‌ها در زندگی هر فرد سالمند است. در صورتی که فرد به چربی خون مبتلا باشد، خطر ابتلا به سکته قلبی، مغزی و بروز مشکلات کبدی در این فرد نسبت به سایر افراد هم سن خود که بیماری چربی خون ندارند افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید آزمایش چربی خون سالمندان خود را در منزل و بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه انجام دهید.

آزمایشات تخصصی چکاپ بانوان سالمند در منزل

علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، برخی آزمایش‌های تشخیصی برای بانوان و آقایان متفاوت می‌باشد. برخی از این آزمایشات را نیز می‌توانید در منزل انجام دهید. آزمایشات اختصاصی چکاپ بانوان سالمند شامل موارد زیر می‌شوند:

ماموگرافی

با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پستان، یکی از آزمایش‌های مهم در چکاپ بانوان، ماموگرافی است که به بررسی سلامت سینه‌ها می‌پردازد. هر چه سن فرد افزایش پیدا کند، احتمال ابتلا به این نوع سرطان نیز بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل زنان بالای 45 سال نیاز است آزمایش ماموگرافی را به صورت سالانه انجام دهند.

ماموگرافی در واقع گرفتن عکس با دستگاه‌های مخصوص رادیوگرافی است و باید در شرایط خاصی انجام شود، به همین دلیل نمی‌توان این آزمایش را در منزل انجام داد.

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر نوعی آزمایش واژینال برای بررسی وضعیت سلامت دهانه رحم و تشخیص وجود یا عدم وجود سلول‌های سرطانی در ناحیه واژن و دهانه رحم می‌باشد. برای بانوان بالای 65 سال نیاز است که سالی یکبار تست پاپ اسمیر را انجام داده و از سلامت واژن و دهانه رحم خود اطمینان حاصل کنند.

آزمایش اورولوژی در بانوان

در این نوع چکاپ وضعیت ماهیچه‌ها و استخوان‌های لگن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که در اثر تغییرات هورمونی و افتادگی مثانه ماهیچه لگن شل شود، فرد احساس می‌کند ادرار کاملا تخلیه نشده و یا تکرر ادرار را تجربه می‌کند.

همچنین افتادگی مثانه می‌تواند انتقال میکروب‌ها و احتمال بروز عفونت را نیز افزایش دهد. با انجام این آزمایش در سالمندان از بروز تمامی این مشکلات می‌توان جلوگیری کرد و یا در صورت بروز این مشکلات، آن‌ها را سریعا درمان کرد.

آزمایشات تخصصی چکاپ آقایان سالمند در منزل

آزمایشات اختصاصی مردان سالمند شامل موارد زیر هستند:

آزمایش اورولوژی در آقایان

آزمایش‌های اورولوژی در مردان شامل بررسی وضعیت پروستات و مثانه می‌باشد. یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در مردان که به دلیل افزایش سن رخ می‌دهد، بزرگی پروستات است. این مشکل باعث انسداد مجاری ادراری و ایجاد احساس درد و عدم تخلیه کامل مثانه می‌شود. در صورتی که هر یک از این علائم را تجربه کردید، سریعا به انجام آزمایش اورولوژی اقدام نمایید. برای آرامش و راحتی خود می‌توان این آزمایش را در منزل شخصی خود نیز انجام دهید. 

مراحل انجام آزمایش چکاپ کامل سالمندان در منزل

  • مرحله اول: ثبت درخواست

شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان موسسه مهرآوران رازی درخواست انجام آزمایش در منزل خود را ثبت نمایید. در این مرحله شما باید نوع آزمایشات مورد نظر و نوع بیمه خود را به کارشناسان اطلاع داده و زمانی را برای حضور نمونه‌گیر در منزل خود تعیین نمایید. موسسه مهرآوران رازی این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید در هر ساعتی از شبانه‌روز و هر روز هفته برای انجام آزمایش در منزل خود تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید.

  • مرحله دوم: آماده شدن برای انجام آزمایش

برای انجام برخی تست‌ها نیاز است که ناشتا باشید و یا برخی از داروهای خود را مصرف نکنید. بهتر است این موارد را پیش از انجام آزمایش رعایت کنید تا تاثیری بر نتایج آزمایش‌های شما نداشته باشند. همچنین می‌توانید از پزشک خود و یا کارشناسان مهرآوران رازی پرسش‌های خود در مورد آمادگی‌های لازم پیش از انجام آزمایش را نیز بپرسید.

  • مرحله سوم: انجام نمونه‌گیری در منزل

در این مرحله نمونه‌گیر در زمان و مکان تعیین شده توسط شما حاضر می‌شود و بسته به نوع آزمایش نمونه‌ی مورد نظر مانند خون، بزاق، ادرار، مدفوع، تست واژینال و … را می‌گیرد.

  • مرحله چهارم: انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه

پس از گرفتن نمونه از شما، نمونه به آزمایشگاه منتقل شده تا آزمایشات لازم بر روی آن انجام شود.

  • مرحله پنجم: دریافت نتایج آزمایش

در آخرین مرحله نیز شما می‌توانید نتایج آزمایشات خود را دریافت نموده و برای تفسیر آن به پزشک خود مراجعه نمایید.

مزایا انجام آزمایش چکاپ کامل سالمندان در منزل

  • عدم نیاز به نوبت گرفتن و منتظر ماندن در آزمایشگاه‌ها
  • جلوگیری از اتلاف وقت
  • آسان و راحت بودن این روش
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف با عدم حضور در آزمایشگاه و بیمارستان
  • مناسب برای کودکان
  • مناسب برای سالمندان
  • مناسب برای افرادی که توانایی مراجعه به آزمایشگاه را ندارند
  • ایجاد احساس امنیت و آرامش
  • افزایش دقت آزمایش و نتایج آن‌ها

مناطق تحت پوشش موسسه مهرآوران رازی برای انجام آزمایش چکاپ کامل سالمندان در منزل کرج

مهرشهر

جهانشهر

گلهشهر

محمدشهر

گوهردشت

عظیمیه

باغستان

دهقان ویلا

شاهین ویلا

چهارراه طالقانی

هفت تیر

فردیس

هشتگرد

کمالشهر

حصارک

 

موسسه مهرآوران رازی بهترین مرکز انجام آزمایش چکاپ کامل سالمندان در منزل کرج

موسسه مهرآوران رازی با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه انواع خدمات پزشکی و پرستاری در منزل این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با این روش، از انجام آزمایش چکاپ کامل سالمندان در منزل خود در شهر کرج به صورت شبانه‌روزی بهره‌مند شوید. از مزایای این مرکز می‌توان به داشتن تیم پزشکی و پرستاری حرفه‌ای و متخصص اشاره کرد. تیم پزشکی و پرستاری مهرآوران رازی با تبحر و تجربه بالای خود خیال شما را از انجام تمام خدمات پزشکی در منزل آسوده خواهد کرد.

هزینه انجام آزمایش چکاپ کامل سالمندان در منزل

هزینه‌های آزمایش چکاپ سالمندان در منزل در موسسه مهرآوران رازی، در صورتی که بیمه داشته باشید، تنها در هزینه نمونه‌گیری و ارسال نمونه به آزمایشگاه خلاصه شده و هزینه‌های آزمایش مطابق بیمه شما در نظر گرفته می‌شود. برای اطلاع از هزنیه‌ها شما می‌توانید به سایت مرکز پزشکی و پرستاری مهرآوران رازی مراجعه کرده و با شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید