X

بهترین روش ها برای تنظیم خواب نوزادان

02632711000 تلفن تماس
تنظیم خواب کودکان

خواب کودکان بسیار مهم است که والدین باید به آن دقت زیادی بکنند به همین خاطر ما در این سایت بهترین روش ها برای تنظیم خواب نوزاد را گفته ایم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

تنظیم خواب کودکان

تنظیم خواب نوزادان یا کودکان کاری است که هر والدینی وظیفه دارد آن را انجام بدهد زیرا خواب کافی در کودکان باعث رشد بهتر آنها میشود پس حتماً وقتی برای آموزش دیدن  یا یاد گرفتن بگذارد تا کودک خواب با کیفیتی و راحتی داشته باشد.

تنظیم خواب نوزادان در ماه های اولیه  که به دنیا آمدن کاری بسیار مهم و ضروری برای مادر و پدر فرزند است  زیرا اگر فرزند شما تایم خواب به موقعی نداشته باشد اذیت و کلافه می شود.   ما در این سایت بهترین روش های تنظیم خواب کودکان را برای شما آورده ایم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

البته شما میتوانید علاوه بر یادگیری پرستار کودک استخدام کنید زیرا این افراد تجربه کافی در نگهداری و مراقبت از کودک را دارند به همین خاطر میتوانند در بسیاری از مواقع به شما عزیزان کمک کنند. یکی از خدمات شرکت مهرآوران رازی اعزام پرستار کودک در کرج است.

تنظیم خواب کودکان

بهترین روش ها برای تنظیم خواب نوزادان

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کریدم خواب کودکان یکی از مسائل مهمی است که والدین باید به آن دقت کنند. بهترین روش ها برای تنظیم خواب نوزادان شامل:

علائم خستگی کودکان

 یکی از مشکلاتی که خیلی از والدین  با آن سر کار دارند این است که نمی دانند نوزادشان الان خسته هست یا نه و چه مواقعی باید کودک را بخوابانند. علائمی مانند نگاه کردن نوزاد به صورت پدر یا مادر یا خیره شدن به پایین نشان میدهد که کودک خسته است و باید بخوابد. یکی از علائم دیگر خستگی در کودکان این است که وقتی نوزاد چشم هایش را می مالد یا بیقراری میکند خوابش می آید.

نور اتاق خواب نوزاد

نور اتاق خواب  نوزاد نباید به حدی باشد که چشمان نوزاد را اذیت کند یا چشمانش را بزند. به همین خاطر شما باید حواستان به نور اتاق خواب نوزاد باشد. به عنوان مثال اگر اتاق خواب پنجره بزرگی دارد در هنگام خواب پرده ها را بکشید، اگر چراغی روشن است در هنگام خواب چراغ ها رو حتما خاموش کنید.

بیدار شدن نوزاد با عوامل طبیعی

یکی از روش های جالب که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده میکنند بیدار شدن نوزاد با عوامل طبیعی است یعنی زمانی که صبح میشود و شما میخواهید خواب نوزاد را تنظیم کنید میتوانید پرده ها را کنار بزنید تا با آمدن نور فرزند شما بیدار شود.

بهترین روش ها برای تنظیم خواب نوزادان

تخت خواب برای خواب نوزادان

یکی از کارهای اشتباه والدین این است که نوزاد خود را یک شب در تخت خواب و یک شب دیگر در جای دیگر میگذارند این کار به تنظیم خواب نوزاد صدمه میزند زیرا فرزند شما تا میاید به تخت خواب عادت کند شما جای آن را عوض میکنید. پس سعی کنید یک جای مشخص برای خواب فرزند خود مشخص کنید.

دوش آب گرم قبل از خواب کودک

یک راه کار  خوب و درست که پیشنهاد شده از سوی پزشکان  است که یک ساعت و نیم الی دو ساعت قبل از خوابیدن کودک یا نوزاد حتما او را به حمام آب گرم ببرید. کودکان شما بعد از این حمام آرام تر میشود و به راحتی میخوابد.

 دادن مواد غذایی مناسب

همان طور که میدانید دادن کافئین به کودکان اصلا مناسب نیست و در خواب آن ها تاثیر مستقیمی دارد پس والدین یا پرستار کودک نباید به هیچ عنوان در مواد غذایی کودک کافئین بریزند. علاوه بر کافئین شما نباید به فرزند خود شکلات بدهید شما میتوانید دراین از تجربه های پرستار کودک استفاده کنید.

وقتی کودک خوابش نمی برد دلیل او را بپرسید

به عنوان مثال کودکان امکان دارد به دلیل دل درد خوابشان نبرد پس زمانی که میبینید کودک نمیخوابد احتمال دارد دل درد داشته باشد. خیلی از مواقع هم کودک شما گرسنه است وبعد از غذا خوردن به راحتی میتواند بخوابد.

دمای اتاق خواب

دمای اتاق فرزند شما نباید آنقدر زیاد باشد که کودک نتواند بخوابد و نباید آنقدر کم باشد که از سرما نتواند بخوابد و سرماهم بخورد به همین خاطر شما باید دمای مطلوبی برای فرزند خود ایجاد کنید دمای استاندارد جهانی 20 درجه سانتی گراد است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید