X

علت ورم پا در سالمندان + درمان آن

02632711000 تلفن تماس
علت ورم پا در سالمندان

ورم پا در سالمندان به دلایل مختلفی همچون جراحی، بیماری کلیوی و... ایجاد میشود که شما باید بعد از مدتی فرد سالمند را به پزشک ببرید تا درمان آن شروع شود. یکی از روش های درمان آن فیزیوتراپی در منزل است

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

علت ورم پا در سالمندان

یکی از مشکلات شایع  که میتواند تاثیر زیادی بر روی فعالیت های سالمندان بگذارد ورم پا است. ورم پا در سالمندان اتفاقی است که سالمندان زیادی در طول زندگی دچار آن می‌شوند ومعمولاً بعد از چند روز و بدون هیچ اقدام درمانی این ورم پا از بین می‌رود اما زمانی این ورم پا خطرناک میشود که بعد از چند روز درمان پیدا نمیکند در این مواقع شما باید سریع تر به پزشک مراجعه کنید. پرستار سالمند در کرج یا شما باید علت های ورم پا در سالمندان را بدانید تا بتوانید در مواقع نیاز از این اطلاعات استفاده کنید و علت ورم پا در سالمندان را تشخیص دهید زیرا امکان دارد علت ورم پا یک بیماری باشد که نیاز به درمان دارد. یکی از راه های درمان ورم پا در سالمندان فیزیوتراپی در منزل است شما میتوانید برای فیزیوتراپی در منزل با شرکت پرستاری مهرآوران رازی تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

همان طور که گفتیم ورم پا در سالمندان به دلایل مختلفی انجام میشود که این دلایل شامل:

ورم پا به دلیل نارسایی قلبی

یکی از دلایل اصلی ورم پا، نارسایی قلبی است نارسایی قلبی زمانی اتفاق می افتد که جریان خون در قلب کاهش پیدا میکند و به همین خاطر باعث تجمع مایعات در بافت های بدن سالمند و ورم پا روبه رو میشوند.

بسیاری از افراد نگران ورم پا در سالمندان بعد از عمل های جراحی است اما ورم پا کاملا طبیعی است زیرا تا چند روز قلب نمیتواند به خوبی پمپاژ کند و به همین خاطر باعث ایجاد ورم پا میشود.

ورم پا بعد از عمل جراحی

همان طور که گفتیم ورم پا بعد از عمل جراحی جای نگرانی نیست اما زمانی شما باید به پزشک مراجعه کنید که این ورم بعد ازچند روز بهبود نیابد. این ورم پا معمولا بعد از عمل مفاصل زانو یا  استئوتومی  اتفاق می افتد که بعد از مدتی از بین میرود.

ورم پا در بیماران کلیوی

همان طور که میدانید وظیفه کلیه در بدن تنظیمات مایعات در بدن است و مواد سموم را از بدن خارج میکند پس زمانی که کلیه ها دچار اختلال یا نارسایی میشوند نمیتواند عملکرد درستی انجام بدهد و به همین خاطر مایعات در بدن سالمند حبس میشود و باعث ایجاد ورم پا میشود . اگر سالمند شما دچار ورم پا شده است و سابقه بیماری کلیوی دارد سریعا به پزشک مراجعه نمایید و سالمند خود را درمان کنید.

ورم پا در اثر ضربه

بسیاری از سالمندان بعد از آسیب به اندام های تحتانی دچار ورم پا میشوند که در بسیاری از مواقع علت ورم آن در رفتگی زانو یا مچ پا است که بعد از مدتی این ورم از بین میرود اما بهتر است برای درمان بهتر فیزیوتراپی انجام شود.

علت ورم پا در سالمندان

درمان ورم پا در سالمندان

راه های مختلفی برای درمان ورم پا در سالمندان وجود دارد اما یکی از دلایل اصلی  درمان آن فیزیوتراپی است. بسیاری از سالمندان به دلیل وجود بیماری و... نمیتوانند از خانه خارج شوند برای همین یکی از خدمات شرکت پرستاری مهرآوران رازی فیزیوتراپی در منزل است. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

سالمند شما اگر هر کدام از علائم زیرا را داشت باید به پزشک مراجعه کنید این علائم شامل:

  • ورم پا همراه با خارش شدید
  • ایجاد زخم روی پا
  • ورم پا همراه با تنگی نفس
  • فشار دادن انگشت بر روی پا و باقی ماندن انگشت بر روی پا


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید