X

قرمزی زبان در سالمندان و راه های درمان آن

02632711000 تلفن تماس
قرمزی زبان در سالمندان و راه های درمان آن

یکی از دلایل اصلی قرمزی زبان در سالمندان میتواند وجود باکتری در دهان سالمند باشد. به طور کلی اگر قرمزی زبان بعد از 3 روز از بین نرفت سریعا با پزشک مراجعه کنید. دلایل دیگری هم برای قرمزی زبان وجود دارند که در ادامه تمامی آن ها را برای شما گفته ایم.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

علت قرمز شدن زبان سالمندان

همانطور که  میدانید سلامت دندان ها بسیار مهم و ضروری است و یک پرستار سالمند با تجربه باید مرتبا دندان ها و زبان های سالمند را چک بکند تا در صورت مشکل به پزشک مراجعه کند،  خانواده ها یا پرستار سالمند در کرج باید  از سالم بودن زبان اطمینان حاصل نمایید. بسیاری از سالمندان دچار بیماری های مختلفی هستند که امکان دارد زبان آن ها به خاطر این مسئله قرمز بشود. قرمزی زبان در سالمندان می تواند دلایلی مختلفی داشته باشد که ما در این مقاله تمامی علتهای قرمز شدن زبان در سالمندان را برای شما عزیزان آورده ایم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

علت های مهم قرمزی زبان در سالمندان

وجود یک میکروب در دهان سالمند می تواند باعث قرمزی زبان سالمند بشود واز دلایل دیگر می توان به عفونت حنجره اشاره کرد. در بسیاری از مواقع ممکن است علت قرمزی زبان سالمند به دلیل درست نزاشتن دندان مصنوعی فرد مسن باشد که به طور صحیح در دهان سالمند قرار نگرفته است پس قبل از هر آنکه به دکتر مراجعه نمایید بهتر است از قرار گرفتن دندان مصنوعی در دهان سالمند اطمینان حاصل نمایید. از دیگر علت های مهم قرمزی زبان در سالمندان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

علت های مهم قرمزی زبان در سالمندان

  1. گاز گرفتن زبان و خونریزی آن
  2. ایجاد سوختگی در دهان که به علت مصرف مواد غذایی داغ ایجاد شده است.
  3. ایجاد باکتری
  4. کمبود ویتامین B
  5. استعمال دخانیات
  6. حساسیت به خمیر دندان یا دهان شویه

راه های درمان قرمزی زبان در سالمندان

برای جلوگیری  از قرمزی زبان در سالمندان پیشنهاد می شود که اعضای خانواده  یا پرستار سالمند به شست و شوی دهان و دندان سالمند اهمیت زیادی بدهند زیرا امکان دارد یکی از عوامل ایجاد قرمزی زبان در سالمندان می تواند شست و شوی دهان باشد. همان طور که در بالا گفتیم استعمال دخانیات باعث ایجاد قرمزی زبان میشود پس بهتر است سالمندان دخانیات مصرف نکنند. اگر مراقبت های لازم را از زبان و دهان سالمند داشته باشید این قرمزی زبان 14 روزه درمان میشود اما اگر مراقبت های لازم را نداشته باشید زمان بیشتری طول میکشد تا این بیماری درمان بشود.

راه های درمان قرمزی زبان در سالمندان

شما برای برطرف کردن قرمزی زبان در سالمندان می توانید راهکار های زیر را انجام بدهید:

  • مصرف ماست: ماست به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد بسیار برای رفع قرمزی زبان توصیه میشود به همین خاطر پرستار سالمند میتواند هر روز مقداری ماست به سالمند بدهد.
  • گذاشتن یخ: یکی دیگر از درمان های قرمزی زبان در سالمندان، گذاشتن یک تیکه یخ بر روی زبان فرد مسن است این کار را تا زمانی انجام دهید که کاملا بی حس شود. شما میتوانید در طول روز چند بار این کار را تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

یکی از سوالات پرتکراری که اکثر خانواده ها آن را می پرسند این است که در چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

هنگامی که التهاب و قرمزی زبان سالمند بیش از 3  روز طول کشید و فرد مسن تب کرد بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا راه های درمان آن را برای شما بگویند. در صورتی که به پزشک مراجعه نکنید ممکن است اتفاقات زیر برای سالمندان پیش بیاید:

  • مسدود شدن راه تنفسی آن
  • ایجاد مشکل در زمان غذا خوردن یا صحبت کردن سالمند


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید