X

ایده های سرگرمی برای سالمندان

02632711000 تلفن تماس
ایده هایی برای سرگرم کردن سالمندان

انجام دادن بازی های فکری، کلاس های ورزشی از جمله ایده های سرگمی برای سالمندان است. بسیاری از سالمندان نیاز به تحرک دارند برای همین شما میتوانید تمامی این ایده ها را برای سرگرم کردن سالمند انجام دهید.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

ایده هایی برای سرگرم کردن سالمندان

بعضی از سالمندان بیمار هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه ای دارند اما بسیاری از سالمندان دچار بیماری نیستند فقط به دنبال همدم سالمند هستند در حالت کلی برای هر دو فرد پرستار سالمند در کرج باید برای آن ها بازی های سرگرم کننده ایجاد کند. بعضی از سرگرمی هایی که برای سالمندان وجود دارد به دلیل تحرک زیاد و یا مریضی  ممنوع است برای همین یک پرستار حرفه ای و با تجربه باید تمامی این سرگرمی ها را بداند. ما در این سایت ایده های سرگرمی برای سالمندان را برای شما آورده ایم  تا با دانستن آن ها بتوانید سالمند خود را سرگرم کنید.

شما میتوانید برای پرکردن اوقات فراغت و نگهداری از سالمندتان پرستار استخدام کنید تا به صورت 24 ساعته یا نیمه وقت از سالمند شما مراقبت کند برای اطلاعات بیشتر  میتوانید با شرکت مهر آوران رازی تماس بگیرید .

9 ایده برای سرگرم کردن سالمندان

بسیاری از مردم یا سالمندان تصور میکنند که سرگرم هایی سالمندان شطرنج یا تلوزیون دیدن است اما این تصور کاملا اشتباه است سالمندان میتوانند سرگرمی های دیگری داشته باشند که شامل:

9 ایده برای سرگرم کردن سالمندان

کلاس های ورزشی

بسیاری از ورزش ها وجود دارد که سالمندان میتوانند آن را انجام دهند. یوگا، تای چی، ورزش های گروهی و....  از جمله ورزش هایی است که سالمندان میتوانند در آن شرکت کنند. این ورزش ها به افزایش انعطاف پذیری بدن و تعادل سالمند کمک بسیاری میکند برای همین شما میتوانید برای سلامتی، سالمند خود را در این ورزش ها ثبت نام کنید همچینین شرکت کردن پدر و مادر سالخورده در ورزش های گروهی باعث میشود که سالمند با دیگران ارتباط برقرار کند. البته این نکته را در نظر بگیرید که اگر سالمند شما دچار بیماری است با مشورت با پزشک آن را در کلاس های ورزشی ثبت نام کنید به عنوان مثال افرادی که دچار آرتروز هستند پزشک به آن ها شنا را توصیه میکند.

پیاده روی

یکی از راه های افزایش تحرک برای سالمندان پیاده روی است. بهتر است سالمندان در روز تایمی را برای پیاده روی در نظر بگیرند. یکی از مزیت های پیاده روی در پارک یا خیابان این است که فرد سالمند با دیگران هم صحبت میشود و برای روحیه ی سالمند بسیار  مهم است.

باغبانی

یکی از سرگرمی هایی که بسیاری از سالمندان به آن علاقه دارند باغبانی است. این سرگرمی یکی گزینه های عالی برای تنفس در فضای آزاد و تازه است. گل کاری، آبیاری باغچه ها، چیدن علف های هرز از جمله کارهای باغبانی است که برای سالمندان مفید است البته اگر سالمند شما پوکی استخوان یا عمل جراحی زانو کرده است باغبانی برای او ضرر دارد و ممکن است تمام بدن او درد بگیرید برای همین برای این افراد پیشنهاد نمیکنیم که باغبانی انجام بدهند. بسیاری از سالمندان فضای بزرگی در اختیار ندارند و تصور میکنند که نمیتوانند این کار را انجام بدهند. کاشت گل در گلدان، کاشت سبزی در گلدان از جمله کارهایی است که میتوانید در منزل انجام بدهید.

کتاب خواندن

بسیاری از سالمندان در قدیم علاقه مند به کتاب خواندن بوده اند اما به دلیل کار زیاد نتوانسته اند این کار را انجام دهیند دوران بازنشستگی بهترین دورانی است که شما میتوانید کتاب های متنوعی را بخوانید. انجمن های کتاب خوانی وجود دارند که یک بخش آن ها برای سالمندانی است که علاقه دارند کتاب بخوانند. جلسات کتاب خوانی به صورت هفتگی در ساعت های مشحصی انجام میشود.

انجام دادن بازی های فکری

با افزایش سن بیماری های زیادی به وجود می آید یکی از این بیماری ها آلزایمر است شما میتوانید برای پیشگری از این بیماری با سالمند خود بازی های فکری بکنید. شطرنج، تخته و... از جمله بازی های فکری است که سالمندان به آن علاقه دارند. بازی های فکری علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، باعث جلوگیری از بیماری آلزایمر و تقویت حافظه میشود برای همین بهتر است در طول روز ساعت هایی را برای بازی کردن با  سالمند اختصاص دهیم.

گردش و اردو

بسیاری از افراد علاقه ی زیادی به  خانه ماندن ندارند برای همین یکی از سرگرمی های خوب برای این گونه سالمندان، فرستادن آن ها به گردش و اردو های طبیعت گردی است.  اگر شما سالمندی در خانه دارید میتوانید برای چند روز آن ها را به گردش بفرستید تا علاوه بر عوض شدن حال و هوای سالمند، برقرار کردن ارتباط با دیگران است. رفتن به موزه، رفتن کنسرت، رفتن به اردو های طبیعت گردی و... از جمله تفریحی هایی هستند که سالمند میتواند آن ها را انجام دهد.

گردش و اردو سالمندان

گرفتن حیوان خانگی

یکی از بهترین کارهایی که میتوانید برای سرگرم کردن سالمند انجام داد بازی کردن با حیوانات خانگی است. تجربه ی ما نشان میدهد که بازی کردن با حیوان خانگی باعث شادی و پرکردن اوقات فراغت سالمند میشود. بسیاری از مردم با تماس فیزیکی به حیوانات و محبت کردن به آن ها احساس بهتر پیدا میکنند. اگر نگهداری و مراقبت از یک حیوان برایتان سخت است میتوانید با صاحب حیوان صحبت کنید تا چند روز در هفته به خانه او بروید و با حیوان خانگی او بازی کنید. سگ، گربه و... از جمله حیوانات خانگی هستند.

تماشای فیلم

دیدن فیلم در سینما یکی از لذت هایی است که هرگز تکراری نمیشود برای همین شما میتوانید یک روز در هفته به سینما بروید و فیلم مورد علاقه ی خود را مشاهده کنید. اگر بیرون رفتن برای سالمند شما امکان پذیر نیست میتوانید در خانه آن فیلم را ببینید.

ملاقات دوستان و خانواده

شما میتوانید با صحبت کردن و ملاقات با اعضای خانواده بهترین لحظات را برای شما و سالمند سپری کنند. شما میتوانید آخر هفته ی خود را برای ملاقات با اعضای خانواده یا دوستان در نظر بگیرید. سالمندان بسیار علاقه دارند که با همسن و سالای خود صحبت کنند  برای همین شما میتوانید سالمند خود را هر روز به پارک ببرید.

شما میتوانید برای نگهداری و  مراقبت از سالمندتان پرستار استخدام کنید. پرستاران شرکت مهر آوران رازی تمامی این سرگرمی ها را میدانند و علاوه بر مراقبت، اوقات فراغت سالمند شما را پر میکنند برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شرکت ما تماس بگیرید



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید