X

وظایف پرستار سالمند چیست؟

02632711000 تلفن تماس
وظایف پرستار سالمند

برای نگهداری از افراد مسن می توانید از خدمات پرستار در منزل بهره ببرید. اما قبل از هر اقدامی بهتر است در ابتدا با وظایف پرستار سالمند آشنا شوید. در ادامه ما به طور کامل شما را با توقعاتی که باید از یک پرستار سالمند داشته باشید، آشنا خواهیم ساخت.

مرکز پرستاری پزشکی رازی
مرکز پرستاری پزشکی رازی

هنوز هم عده ی زیادی از خانواده های ایرانی تمایل دارند خودشان از افراد مسن خانواده مراقبت نمایند و احترام خاصی برای این افراد قائل می شوند. اما در برخی موارد نگهداری و مراقبت از این افراد مشکل می شود و شما نیاز به یک فرد برای کمک در نگهداری افراد مسن دارید. در این مواقع می توانید گزینه استخدام پرستار سالمند را بررسی نمایید. شما می توانید از این افراد برای نگهداری از عزیزانتان کمک بگیرید. اما قبل از اقدام به این امر در ابتدا بهتر است با وظایف پرستار سالمند آشنا شوید و آگاه شوید که آیا استخدام این افراد می تواند نیازهای شما را برآورده نماید یا خیر؟

با وظایف پرستار سالمند آشنا شوید.

همان طور که اشاره شد بهتر است قبل از استخدام پرستار سالمند در کرج با مشخصات و وظایف این افراد آشنا شوید. مهم ترین وظیفه این افراد نگهداری از سالمندان و رسیدگی به امور شخصی وی می باشد. در ادامه لیستی از وظایف پرستار سالمند را در اختیار شما قرار می دهیم. اما توجه نمایید تمام این موارد با رضایت طرفین انجام می پذیرد و هر چه وظایف و تعهدات پرستار بیشتر باشد در مقابل دستمزد وی نیز افزایش می یابد.

  1. مراقبت و نگهداری از افراد مسن به صورت شبانه روزی یا نیمه وقت
  2. رسیدگی به دارو ها 
  3. کنترل و رسیدگی به شرایط روحی و جسمی فرد سالمند (کنترل قند خون و فشار خون در صورت ابتلا فرد سالمند به این بیماری ها)
  4. کمک در انجام امور شخصی و نظافت (حمام بردن، تعویض لباس و ...)
  5. صحبت با بیمار و ایجاد انگیزه و بهبود سلامت روحی وی
  6. پر نمودن اوقات فراغت سالمند مانند کتاب خواندن، پیاده روی و ...
  7. مراقبت از تغذیه سالمند
  8. تعویض پوشک و کمک به اجابت مزاج سالمند
  9. انجام امور منزل مانند شستن لباس، غذا پختن و گردگیری

وظایف پرستار سالمند در منزل شبانه روزی

 همان طور که اشاره شد تمام این موارد طبق توافق اولیه و با هزینه های تعیین شده انجام می شود. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه وظایف پرستار سالمند و اطلاع از قیمت و هزینه خدمات با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

وظایف مربوط به رسیدگی به امور منزل

یکی از وظایف پرستار برای سالمند، انجام امور منزل و آشپزی است. اموری مانند درست کردن غذا، ظرف شستن، خرید منزل و غیره از جمله این موارد می باشد. یک پرستار شبانه روزی در منزل می تواند تمام این امور را به خوبی برای شما انجام دهد. پرستارهایی که به صورت 24 ساعته و شبانه روزی به استخدام در می آیند مانند یکی از اعضای خانواده با دلسوزی و صبر از سالمند شما نگهداری می کنند و شما می توانید با خیال راحت تمام امور را به وی بسپارید.

آیا می توان از پرستاران نیمه وقت، توقع انجام امور خانه را داشت؟

پرستار نیمه وقت یا همان پرستار ساعتی در منزل می تواند طبق توافق با شما به امور منزل هم رسیدگی نماید. حداقل ساعت کاری این افراد 4 ساعت است و معمولا در 4 ساعت نمی توان هم به امور منزل و هم فرد سالمند رسیدگی نمود. به همین دلیل اگر درخواست دارید این افراد به نظافت و آشپزی هم بپردازند باید ساعت کاری را افزایش دهید.

حمام بردن سالمند

مراقب سالمند با نکات مهم در مورد استحمام آن ها آشنایی دارد. نکاتی مانند مدت زمان حمام بردن، انگیزه دادن به آنها برای حمام، در نظر گرفتن ایمنی و راحتی سالمند در حمام، توجه به حجب و حیای سالمند و .... دانستن این موارد می تواند استحمام را برای سالمندان آسان تر کند و با اشتیاق بیشتری این امر را انجام دهند. همچنین پرستار برای کمک به سالمندانی که توانایی حرکت و جابجایی ندارند، باید دارای توان بدنی بالایی باشد تا به راحتی بتواند فرد سالخورده را جابجا نماید.

کمک به استحمام و امور شخصی سالمند

تعویض پوشک سالمند

یکی از مهم ترین دغده های خانواده هایی که سالمندشان توانایی جسمی ندارند، تعویض پوشک و کمک به اجابت مزاج است. همه به سختی ها و مشکلات نگهداری از سالمندان پوشکی و مراقبت زیاد از آنها واقف هستیم. این خانواده ها به یک پرستار تمام وقت نیاز دارند تا بتواند به خوبی از پس سختی های این کار بر بیایند. یکی از سختی ها در زمینه پرستار سالمند پوشکی تعویض پوشک این افراد است که این موضوع زمانی مشکل تر می شود که فرد سالمند همکاری لازم را با پرستار نداشته باشد که در این زمان پرستار با صبوری زیاد باید با سالمند برخورد کند و او را متقاعد کند که با او همکاری لازم را داشته باشد. 

رابطه انجام صحیح وظایف پرستار و حفظ سلامتی سالمندان

تعدادی از سالمندان به سلامت و تغذیه خود بسیار اهمیت می دهند ولی در مقابل عده ای از این افراد هم به دلیل بیمارهایی مانند آلزایمر و یا بیماری های جسمی و روحی توانایی و یا حوصله رسیدگی به خود را ندارند. در اینجا نقش پرستار سالمند بسیار پررنگ می شود زیرا مهم ترین وظیفه این افراد رسیدگی به سلامت سالمند شما می باشد.

بیماری‌ های مختلف موجود در یک فرد سالخورده موجب می شود تا تغذیه و رژیم غذایی مناسب تر و دقیق تر از افراد دیگر نیاز داشته باشند. تامین انرژی بدن، توجه به سوخت و ساز بدن، کنترل وزن، کاهش استرس و اضطراب، کمک به بهبود و افزایش تراکم استخوان، مصرف تنقلات سالم و …. همه از مواردی است که در رابطه با این افراد باید رعایت شود.

نقش تغذیه در سلامت سالمندان

شما از طریق تماس با موسسه خدمات پرستاری در کرج یعنی موسسه رازی می توانید اقدام به استخدام پرستار نمایید. این افراد فرصتی برای استراحت اعضای خانواده و کاهش استرس آنها فراهم می‌ نمایند.

علاوه بر این می توانند در انجام مسئولیت‌های خاص نیز به شما کمک کنند. وظایف پرستار سالمند در منزل شامل کمک به حمام رفتن، آماده سازی غذا، حمل و نقل، کارهای سبک خانه و غیره است. علاوه بر این، سالمندان را در انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌شان همراهی می‌کنند. هدف از ارائه خدمات مراقب سالمند در منزل کمک به حفظ سلامت عاطفی و روحی سالمندان و خانواده آن‌ ها است. مراقب سالمند می تواند به صورت شبانه روزی و یا ساعتی به شما خدمات لازم را ارائه دهد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید